• nevermind
    Liza22 skrev 2017-02-09 22:16:14 följande:
    Förstår hur du resonerar, hade dock ändå inte flyttat in direkt med mannen i mitt liv pga andra anledningar. Ja jag brukar hjälpa till hemma ändå med hyra mm. Betalat 10000kr i jan för min lillebrors körkort och kmr betala 8000 kr denna månad också. Problemet är att en hel månadslön går åt bolånet, min mor har lovat mig att jag inte behöver ge en krona om vi tar bolånet utan att jag själv ska spara ihop mina pengar för min framtid.. är ingen egomänniska och har svårt att fokusera på min egen framtid när resten av familjen mår dåligt.

Är inte sånn som person
    Du har ingen aning om hur ditt liv ser ut om att år.

Varför betalade du hans körkort?
  • nevermind
    Liza22 skrev 2017-02-10 08:15:47 följande:
    Jag har ingen bra koll på värdet på fastigheterna utomlands men vet att det inte är flera mkr det handlar om utan lite mindre.. de skulle kunna göra det också..

Kan inte ta hyra från min familj, min mamma har dock lovat att jag inte behöver betala en krona i hyra om jag går med på bolånen och att hon lovat att försöka ta bolånet själv när jag väl vill flytta ut
    Det kommer hon inte få göra, förmodligen. Och jag hade inte litat på att de kommer sälja fastigheten utomlands. Varför har dom inte gjort det för längesen?! Så viktigt var det att bli skuldfri liksom...
  • nevermind
    Liza22 skrev 2017-02-12 00:38:13 följande:
    Det är bara en fastighet kom jag på i efterhand, den andra såldes för npgra år sedan. Den nuvarande är belånad med en liten summa ca 50000-80000tusen och min mor är rädd att om min far säljer den så kommer han enbart betala sina egna skulder och inte bolånet samt hennes skulder som hon har tagit i sitt namn för honom.. min mamma har lovat mig nu att hon också kommer betsla mig en summa varje mån för att jag går med på art stå på bolånet men känner inte att jag vill. Vet inte om vårt hus kan säljas pga pappas KF skulder som år på ca 25000kr
    Vadå inte kan säljas?
Svar på tråden Bör jag ta bolånet?