Inlägg från: Otit |Visa alla inlägg
  • Otit

Ingen mens är man gravid

AnoonYm94:a skrev 2017-02-10 10:49:23 följande:

Okej :)

Jag slutade för att jag det finns mindre chans till att bli gravid om jag går på p piller och att jag kanske aldrig nånsin kan få utan att få hjälp om jag fortsätter gå på det!

Jag är lite rädd pågrund av att skulle jag vara gravid så vet jag inte riktigt vem pappan är men vem vem jag varit med O vill inte nån av dem som ska vara pappan!!

Alltid kört oskyddat sen jag slutade med p piller inte bra jag vet men ändå!! Tack för svaret

Om du tittar på ett klipp från Nyhetsmorgon häromdagen så tar dom upp myter kring preventivmedel. Två av dessa är 1: kroppen blir inte alls konstigt efter att man slutat med p-piller. Kroppen går tillbaka till sitt normaltillstånd vilket betyder att om man hade oregelbunden mens innan man började med p-piller kommer kroppen direkt gå tillbaka till det. Menscykeln kan också förändras genom åren och att man får oregelbunden cykel som man märker först när man slutar med p-piller.

2: fertiliteten påverkas inte överhuvudtaget av att äta p-piller under en längre tid. Oavsett om du äter piller i 3 eller 30 år så påverkar det inte fertiliteten. Förutom att man har blivit äldre såklart.

Så du kan lugnt fortsätta äta p-piller istället för att bli oönskat gravid.
Svar på tråden Ingen mens är man gravid