• Mimipig

ÄL feb och BIM mars -2017

Milou3 skrev 2017-02-27 10:18:18 följande:

Jo klart du kommer! Förstår att du inte vågar hoppas men du ska se att det blir ett plus snart!

När kommer du testa?

Hijackar in i ert gäng här - har också BIM i era krokar, är hux flux på ÄL +4 idag. Förra cykeln testade jag på +10 och blev så deppig fast jag visste att hoppet inte nödvändigtvis var ute, och på +14 gick jag konstant på toa för att kolla om det kommit nåt, och mycket riktigt, vid lunch kom mensen. Jag tror jag skiter i att testa före BIM, skulle nog ändå inte tro på de megasvaga streck jag sett andra visa upp som bevis på grav. Jag vill se ett mörkt streck. Och sen ett digitalt med veckor.

På tal om bröstvårtor - mina började bli ömma igår och är ömma idag med. Har aldrig fått så förr. Jag förstår att det inte lär hänga ihop med grav så här tidigt, men varför blir de så?
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-27 13:20:32 följande:

Det kan absolut hänga ihop med grav! :) det är mina klockrena första symptom men äl+4 är kanske väl tidigt för det?

Önskar jag också kunde hålla mig till bim med att testa : /

Tackar, känner mig mindre som en stalker nu ja; det är nog inte rimligt att jag får gravidtecken så tidigt. Men denna cykel har varit knasig. Jag har inte haft något fertilt sekret vid ÄL vad jag märkt tex. Jag tror vi får fortsätta ligga ett par ggr till om ff har fått fel...
  • Mimipig
    LillSnurr82 skrev 2017-02-27 18:39:31 följande:

Bim i dag. Jätte ont i brösten. De ömmar och ibland känns det som att det liksom rinner till i dem, konstig känsla. Inga tecken på mens, brukar alltid någon dag innan få mörka flytningar. Kissnödig konstant, får tom gå upp jätte tidigt på morgonen för att kissa. Något som jag annars aldrig behöver, förutom när jag varit gravid.

Men testen är negativa (möjligtvis mycket svaga/spökstreck). Brukar aldrig vara sen.. förstår inte vad som händer.. ??

Is i magen! Fortsätt testa!
  • Mimipig
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 07:24:02 följande:

Hej :D

Jag hade äl den 15e feb, menscykel på 30 dagar och är idag på Bim-1.

Fick i fredags på Bim- 5 och äl+ 9 en konstig mensvärk, lixom huggande. Sen hade jag svaga ljusrosa flytningar fre-sön och igår på Bim-2 på eftermiddagen fick jag första svaga plusset.

Idag på Bim-1 fick jag ett starkare plus :D

Jag har fått blankt negativt fram tills igår när jag fick mitt svaga.

Jag har testat med testlagrets stickor utan resultat och plussade igår och idag på clearblue plus

Bifogar bild från igår

Och från idag

Stort grattis! Hur gammal är du och hur länge har ni försökt?
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-02-27 23:05:56 följande:

Verkligen. Vet inte riktigt hur lång lutelafas jag har då jag aldrig kör med ÄL stickor förr. Så är ingen säker när jag haft ÄL tidigare månader så detta blir en spännande månad.

Efter alla ligg är slemhinnorna nu sköra känner man så nu är verkstaden stängd iaf för denna månad :P

Och tar de sig inte nu så pausar vi nog en månad för vi ska till Thailand i vår så då ser jag de som ett tecken på att jag ska få ta en drink ist :P

När man väl börjat med ÄL-stickor och att tempa är det svårt att låta bli. jag gillar att få information från kroppen som jag tidigare inte haft kolll på men man blir onekligen lite besatt... tänker du släppa allt i en månad eller hålla lite koll ändå? Liksom lite thailändskt avslappnat kollande?
  • Mimipig

Jag är på ÄL+6 och känner absolut ingenting.

Bröstvårtorna är enda som ev är annorlunda, de är större och känsliga. Fast om jag ska vara ärlig har jag inte stenkoll på hur de brukar vara.

Sist jag var gravid var enda tecknet att brösten växte, men å andra sidan fattade jag inte att jag var gravid förrän två v efter BIM. Jag mådde aldrig illa och hade inga andra tidiga gravidsymptom. (Men sen i v 16 kom foglossningen från helvetet, men det är en annan historia.)

• Mimipig
    Milou3 skrev 2017-03-01 09:38:07 följande:

Äl+6 här med :)

Om ägget inte fäst ännu ( och då blivit befruktat såklart) så kan man ju inte känna av symptom väl? Så egentligen bör vi med äl+6 i dag vänta med att känna efter till iaf fredag :) och känner jag inte ett smack då kommer jag bli halvdeppig och beställa nya äl-test för nästa cykel. Typ :)

Men, ska jag analysera redan nu så sov jag ovanligt djupt och drömde att jag fick en nidblödning, vaknade med molvärk och tempen hade stigit ytterligare. Har huvudvärk nu vilket jag sällan har. Men det kan ju vara så enkelt att jag börjar bli krasslig : /

Ja, det är nog lönlöst att känna efter så tidigt. Särskilt som Ff ändrade just min ÄL med två dagar, så jag är tydligen bara på äl+4 plötsligt. Men faktum är att jag misstänker att även detta är fel, jag fick starkare streck på ÄL-Stickan igår och idag och eggwhite nu. Hade ingen eggwhite då. Så måhända är ÄL typ idag eller igår, vilket stämmer bättre med min vanliga cykel. Fast då stämmer inte med tempen... äh, jag vet inte. Jag tar det nog lugnt och tänker att BIM är ännu längre fram, 14/3 och struntar i att testa en massa innan dess. Eller...?
  • Mimipig
    mickipicki skrev 2017-03-01 13:25:21 följande:
    Dina kroppsliga symptom visar på ÄL nu. Det är mycket säkrare än appen som inte har koll på samma sätt. Sista dagens äggvita-flytningar sker ÄL på. Sexa på!
    Ja, det blir till att peta in ett säkerhetsligg ikväll. Faktum är att jag inte litar på stickorna heller (jag har pco och de har aldrig visat fullt utslag) och jag har haft äggviteflytningar vid helt ologiska tidpunkter i cykeln också. Men så länge man ligger regelbundet så missar man ju inte ägget, även om man inte riktigt har koll på exakt när det swishar förbi...
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-03-01 12:04:48 följande:
    Ja precis. Ligg ist för att testa :) jag hade ÄL antingen två ggr eller en vecka senare än appen och vad jag trott.
    Ja, det enda man kan lita på i babyverkstan är ett regelbundet sexliv
  • Mimipig

Plötsligt har jag fått vansinnigt mycket finnar, i sådana mängder att det är brutalt tonårsångestfejs, men även på bröstet och ryggen. Jag har inga finnar annars. Måste vara hormoner - men vilka? Är det vid ÄL som man blir finnig? Vid mens? Vid graviditet? aldrig haft då här förut.

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017