Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

ÄL feb och BIM mars -2017

FrökenE1985 skrev 2017-02-28 23:27:45 följande:

Idag har det molt/dragit och huggit nästan konstant sedan 16-17-tiden. Känns jättemärkligt och känna det nu om jag bara är på äl+2. Har haft fullt upp med bak och matlagning så har ju inte känt efter. Vissa stunder kunda jag knappt räta upp kroppen helt.

Någon form av känsla är ju alltid positivt :)

Jag kände ingenting på hela dagen igår. Hade dock jätte mycket på jobbet och hela kvällen hemma så jag hann inte känna efter heller.
  • Isvattenis
    Mariiieee skrev 2017-03-01 11:52:26 följande:

Jag har kännt stickningar i livmoder trakten på lördag kvällen och på söndag kväll var det som om någon drog i livmodern inifrån....

De låter ju väldigt lovande :) vilken dag va de på? ÄL+?
  • Isvattenis
    Mimipig skrev 2017-03-01 11:53:09 följande:

Ja, det är nog lönlöst att känna efter så tidigt. Särskilt som Ff ändrade just min ÄL med två dagar, så jag är tydligen bara på äl+4 plötsligt. Men faktum är att jag misstänker att även detta är fel, jag fick starkare streck på ÄL-Stickan igår och idag och eggwhite nu. Hade ingen eggwhite då. Så måhända är ÄL typ idag eller igår, vilket stämmer bättre med min vanliga cykel. Fast då stämmer inte med tempen... äh, jag vet inte. Jag tar det nog lugnt och tänker att BIM är ännu längre fram, 14/3 och struntar i att testa en massa innan dess. Eller...?

Ja precis. Ligg ist för att testa :) jag hade ÄL antingen två ggr eller en vecka senare än appen och vad jag trott.
  • Isvattenis

Jag har bestämt mig för att ta ett test imorgon. Lite på skoj. Vet ju inte om jag är på ÄL +12 eller 5 :P

• Isvattenis
    Milou3 skrev 2017-03-01 21:10:16 följande:

Ja gör det!! Spännande!

Har du några symptom? ( och skitsamma om det likväl kan vara innan-mens-symptom pga progesteronet :)

Jag kör inte progesteron :)

Nej inte direkt några symtom.

Lindrig pms o de har jag alltid efter ÄL så.

Tycker bara att de verkar märkligt om jag hade ÄL i söndags för så får jag en 40 dagars cykel vilket aldrig hänt. Så jag testar bara för skojs skull :P
  • Isvattenis

Jag testade idag trots att jag visste att ägget förmodligen inte ens fäst. Knäpp man är.

Beroende på ÄL datum så väntar jag till nästa helg iaf om mensen inte dyker upp innan dess :)

• Isvattenis
    Lillafisfia skrev 2017-03-02 14:58:26 följande:

En liten fundering/fråga!!

Hur funkar dte med träning, hur gör ni. jag tränar mycket 5-7 dagar i veckan. Styrka, cardio, klättrar, löpning... Ja varierat helt enkelt. Någon som har koll på hur/om detta påverkar chansen att bli gravid samt hur man ska tänka när man fått ett plus?! Tränar så pass mycket nu för att jag gillar det, för att jag kan och för att jag mår bra av det, men självklar går en eventuell bebis före!! :) 

Någon med koll, erfarenhet eller tankar?!?!!!

Jag tror att de avsolut bästa är att hålla kroppen under samma kondition under bebis verkstaden. Jag tränar själv endel och tror bara de påverkar kropp och psyket negativt att sluta.

När jag va gravid med sonen dra jag ner på tung styrketräning men sprang och cyklade rätt länge :)
  • Isvattenis
    mickipicki skrev 2017-03-02 21:06:38 följande:

Jag har fortfarande inte fått mens idag. Får alltid mens regelbundet annars på dag 27 (eller ÄL +12). SuperNegativt på gravtest imorse. Stick o hugg i livmoder o ömma bröst. Får säkert mens imorgon men jag hoppas ändå litegrann... även om det är kört

Håller verkligen tummarna för dig !!
  • Isvattenis
    mickipicki skrev 2017-03-03 11:04:20 följande:

Nu fick jag mens :(

Åh va tråkigt. Men nya tag och jag tror absolut på tredje gången gilt och en smart december bebis :)
  • Isvattenis

Mol värk till o från idag. På eftermiddagen Kändes det som om de kom ut nått i Trosan, o när jag gick på toa så fanns de en stor vit tjock flytning där.

Vet inte om jag hade ÄL på den 18/2 eller 25/2 då jag hade jätte ont i magen, trådflytning och positivt ÄL test på båda dagarna vilket är med en veckans mellanrum.

Räknar jag från 18de så har jag BIM på söndag vilket är min vanliga cykel med 34 dagar. Hade jag ÄL den 25 så får jag vänta en vecka Till.

Inga symtom bara mol till o från

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017