• Nykär15

ÄL feb och BIM mars -2017

Jilo skrev 2017-02-24 09:16:19 följande:

Min kropp lurar mig deluxe just nu tror jag. Herpesutslag (som jag i princip endast får vid graviditeter och botox), migränliknande huvudvärk (som jag inte haft på flera år, tack vare botoxen) och ordentliga känningar i livmoderstrakten. Men har bim den 6/3 så det är alldeles för tidigt för symptom så jag går nog inte riktigt på det här :)

Intressant, bara vänta och se om det visar sig vara en graviditet. En fråga bara, hur gör du med botoxen nu när ni planerar barn? Har med tagit mot migrän men blir lite rädd för att ta det så har inte gjort det på länge..men får det värre på vår/sommar av allt ljus så hade eg behövt göra det nu...
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-02-24 10:34:36 följande:
    Tog i december innan vi bestämde oss för att försöka, så jag klarar mig ett tag, men sedan vet jag inte. Tänker nog fylla på i sommar om ingen bebis har blivit för jag vet ju att våra chanser är små. Men OM det skulle bli något blir svårare, då får man ju vänta både graviditet och amning...
    Då är jag med. Nej är man gravid är det ju bara att snällt vänta, så är det ju. Jag kommer inte amma, men ska ev försöka pumpa denna gången så då blir det ju inte heller aktuellt...har två barn sen innan och amningen har inte funkat alls så kommer inte utsätta mig för den pressen. 
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 11:20:59 följande:

Idag sköt tempen iväg uppåt så äl bör ha skett. Bim bör då bli 10 mars precis som jag trodde från början.

Skönt! Då ligger vi lika nu med. Jag har BIM 9/3 Glad
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 11:55:52 följande:
    Vad kul! Roligt när man hamnar så lika med andra.
    Milou3 skrev 2017-02-24 11:31:07 följande:

Exakt samma för mig!

Ska försöka att inte analysera sönder alla kommande kroppsliga känningar nu :)

Härligt! Ja, alla dessa analyser man gör vid minsta lilla. Ska försöka och slappna av lite denna gång men det är ju så svårt. Haha

Nu håller vi tummarna för oss!
    Enklare att tackla den långa väntan när man vet att man inte är ensam Glad
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 13:27:12 följande:
    Helt klart! Känns som en evighet till bim nu.
    Mmm jag vet. Första dagarna tycker jag är värst att vänta...de är sjukt långsamma. Men sen när man är på ÄL+8 så börjar jag istället tycka tiden går för fort och att jag inte vill testa, för om jag testar så får jag negativt och då börjar allt om...så då vill jag skjuta det framför mig i stället....knäppt.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-24 13:37:09 följande:
    Håller helt med!

Får mina barn i dag och sportlov nästa vecka så jag kommer ha att göra :)

Spännande!!!
    Mina kommer på måndag så den veckan går alltid fort och sen är det ju riktigt nära BIM ändå.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-24 13:37:09 följande:
    Håller helt med!

Får mina barn i dag och sportlov nästa vecka så jag kommer ha att göra :)

Spännande!!!
    Mina kommer på måndag så den veckan går alltid fort och sen är det ju riktigt nära BIM ändå.
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 15:02:54 följande:
    De flesta "tidiga" symtomen beror ofta på progesteronet och det har man ju oavsett när man ägglossat vare sig man är gravid eller inte. Vid graviditet får man ju dock en lite extra skjuts av progesteron i senare halvan av lutealfasen istället för att det sjunker.

Tänkte svara detsamma Glad

Klart man kan ha tidiga symtom, men de uppträder ju oftast under sista veckan i lutealfasen som du skriver. 

Men för mig som tar Lutinus är det hopplöst eftersom jag får så stark dos progesteron så det går inte lita på nåt där...jag börjar ju även på dag 6 med dem efter ÄL så jag får den ökningen ungefär när den skulle ökat om jag var gravid. Så jag tar mina symtom med ro och får snällt vänta Skrikandes

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-24 15:34:03 följande:
    Känner du även att dina bröstvårtor blir jätteömma 3-4 dagar innan bim med prog-vagitorierna?

När jag tog krämen så kändes mina symptom likadant gravid som ogravid veckan innan bim. Det enda som skilde va just att bröstvårtorna blev sjukt ömma den gången jag blev gravid. Så det är mitt lilla sign på att nåt kan vara på g :)

Brukar inte ha den känslan före BIM varken som gravid eller ogravid. 

De gånger jag vart gravid har jag blivit som sjuk av influensa på dag 4-5 efter ÄL...alltså lagom till att ett ägg börjar fästa in. Det har stämt allt gånger. Så eftersom jag inte börjat med Lutinus då än så har jag det lite att leta efter..så jag blir väldigt nedstämd när det inte sker och brukar redan där ge upp hoppet. Men kan nog säkert bli gravid utan att känna just det med...vi får se. Tänkte dock börja liiite tidigare med vaggisarna denna gången, på måndag tänkte jag, eg är det på tisdag/onsdag jag ska börja, en vecka efter sprutan.

• Nykär15
    Pmc85 skrev 2017-02-24 16:47:50 följande:

Hej, jag hoppar in här. Bim 5/3. Försök två för oss och inga tidigare barn.

Hoppas allt ska gå snabbt men vågar inte hoppas då jag har lite strul med sköldkörteln.

Men lite stöd av varandra på vägen i detta känns bra :)

Kul o följa er och hoppas alla får plussa snart :D

Välkommen! Har du högt eller lågt TSH? Jag hade förhöjt vilket nog tyvärr orsakat mina missfall...nu äntligen har jag fått ner det till en bra nivå.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017