Nykär15 skrev 2017-02-23 12:48:37 följande:
Vart lite olika för mig...de månader jag misstänkt att jag inte lossat har jag haft riktigt ont men sen har det liksom aldrig släppt, hållt i sig fram till bim. När smärtan går ner så vet jag oftast att äl varit. Därför tror jag mitt ägg släppte före sprutan, för jag hade riktigt ont i förrgår och i går nästan inte alls...så om det inte kommer tillbaka nån kraftig smärta inom närmsta dygnet så tror jag den skedde då...men tog ju sprutan enligt ordination igår ändå, så om ägget inte hade släppt så lär det väl göra det. Men nu kommer jag ju ha hcg i kroppen i 10 dagar så kan ju inte testa förrän jag vet att det gått ur, kommer kolla på dag 8 och 10 för att se om det gått ner/blivit blankt. Sen gör jag mitt riktiga test på dag 12 efter sprutan. Så tidigast 6/3 kan jag ev testa för att kunna se om jag blivit gravid...men ingen idé att ta nåt extra känsligt test för då ligger det fortfarande kvar...kunde se med Predictor Eerly på dag 12 fortfarande förra gången så får vara ett som mäter från 25 isf och som jag sett är blankt nån dag före.
Skönt ändå. Du slipper slösa på en massa test och analysera innan :)
Jag kommer testa tidigast 7mars, äl+11 troligtvis
Haft rejäla ägglossningskramper i 4 timmar nu som sakta börjar avta, skööönt. Åker tempen upp i morgon så blir det äl+1 i morgon för mig :) nästan räknar med ägglossning i dag Iom kramperna jag haft.
När börjar du med progesteronvaggisarna?