Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

ÄL feb och BIM mars -2017

Mimipig skrev 2017-02-26 21:48:34 följande:

Om ägget släppte igår borde väl lutealfasen börja idag?

Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?

Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-26 22:07:29 följande:

Då lutealfasen (tiden mellan äl och bim) är konstant, kanske med en diff på någon dag bara, så blir alltså denna cykel längre.

Okej. Spännande att se. Tog ett nytt ÄL test idag o de hade sjunkit så nu borde ägget verkligen släppt.
  • Isvattenis
    Mojje16 skrev 2017-02-27 18:48:47 följande:

Negativt idag på Bim-2 och börjar få spottings. Så tackar för mig nu, 10mån utan plus. Blir att försöka några till och sedan söka för det. Men ska hålla mig härifrån nu. Försöka leva livet lite o inte tänka alls (lättare sagt än gjort).. men lycka till allihop! <3

Åh va tråkigt ! Håller tummarna för dig iallafall :)
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-27 22:42:22 följande:

Härligt! Då håller vi tummarna nu att det tar sig också.

Verkligen. Vet inte riktigt hur lång lutelafas jag har då jag aldrig kör med ÄL stickor förr. Så är ingen säker när jag haft ÄL tidigare månader så detta blir en spännande månad.

Efter alla ligg är slemhinnorna nu sköra känner man så nu är verkstaden stängd iaf för denna månad :P

Och tar de sig inte nu så pausar vi nog en månad för vi ska till Thailand i vår så då ser jag de som ett tecken på att jag ska få ta en drink ist :P
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-27 23:29:45 följande:

Spännande! Då handlar det verkligen om att lära känna kroppen från grunden, so to speak, för dig.

Ja, skulle det inte ta sig får man fokusera på andra ljusglimtar i livet under tiden. Man får inte glömma att unna sig och njuta av livet även under bebisverkstaden.

Verkligen. Man förstår att de tar upp till ett år för man lär sig ju nått nytt om kroppen varje dag. Så har jag haft ÄL så här sent varje månad så ät de inte konstigt att jag inte blivit gravid :P

Precis så jag känner :) när har du BIM?
  • Isvattenis
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 07:31:41 följande:

tack :D

Detta är nr 4 för mig, jag har 3 pojkar här hemma på 4.5 6 och 11år.

Grattis va härligt :)
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 10:08:46 följande:

Jag har bim 10-12 mars nånting. Tempar och använder äl-test, men de har inte riktigt varit överens så är lite osäker. Brukar har 27-29 dagars cykler så får se om denna blir 27, 29 eller 280 dagar.

Hur länge har ni försökt? Vi är på 10:nde försöket nu.

Okej spännande. Då har du precis haft ÄL?

Detta kan Räknas som vårat 3 seriösa försök. Mannen åt pencellin för en urinvägsinfektion sen höst så då sa läkaren att det inte va så stor chans att spermier var så starka och att de kunde ta 3 månader innan kvalitén va som vanligt igen :p
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 20:15:05 följande:

Okej. Trodde först att den var i torsdags men verkar som att kroppen vara gjorde ett försök då utan att lyckas, men i söndags verkar det äntligen ha släppt så nu är det nedräkning.

Okej o mitt i lördags. Så då ligger vi nära varandra. Har du så ca 12 dagars lutelafas?
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 21:56:27 följande:

Brukar ha 13 dagar men senast var den bara 12 dagar. Men kommer smörja med progesteronkräm denna cykel. Sist jag använde det förlängdes lutealfasen med ca 2 dagar så återstår att se hur det blir denna gång.

Jaha. Varför gör man de om man har 12-13 dagar? För de är väl normalt? Nyfiken. Kanske är nått för en annan :p
  • Isvattenis
    FrökenE1985 skrev 2017-02-28 22:27:17 följande:

Jag använder det för att jag få mindre pms och för kanske ge ett eventuellt befruktat ägg en större chans att få fästa och stanna. Min pms är annars extrem så tycker nästan synd om sambon ibland och han tycker att jag har varit betydligt lugnare när jag använt krämen.

Okej men de lät ju väldigt intressant. Vi får se då OM jag får mens denna månad så vet jag ju hur många dagars lutelafas jag har.

Många pratar om hugg. Har du känt nått än?

Jag har varit gravid två ggr förut och då varit säkert och då kännt bara några dagar efter ÄL..
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017