• Mariiieee

ÄL feb och BIM mars -2017

Igår kväll hade jag som små stickningar i livmoder trakten och i kväll var det som om någon drog inifrån, lite svidande känsla. Skumt som tusan. Men nu väntar man ju med spänning på alla små signaler som kan tyda på graviditet Kroppen är en lurig mojäng B-)

• Mariiieee
    Anonym (Symptom) skrev 2017-02-27 15:20:02 följande:

Jag har alltid mol/mensvärk mellan lite innan äl och mellan äl och mens, har inte ni det?

Jag har det. Typ en vecka innan ÄL och pågår fortfarande. Men inte lika starkt nu då.

Humöret går verkligen upp och ner. Ibland känner jag mig på topp ibland tvivlar jag typ på min egen existens 8-}
  • Mariiieee
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 07:24:02 följande:

Hej :D

Jag hade äl den 15e feb, menscykel på 30 dagar och är idag på Bim-1.

Fick i fredags på Bim- 5 och äl+ 9 en konstig mensvärk, lixom huggande. Sen hade jag svaga ljusrosa flytningar fre-sön och igår på Bim-2 på eftermiddagen fick jag första svaga plusset.

Idag på Bim-1 fick jag ett starkare plus :D

Jag har fått blankt negativt fram tills igår när jag fick mitt svaga.

Jag har testat med testlagrets stickor utan resultat och plussade igår och idag på clearblue plus

Bifogar bild från igår

Och från idag

Stort grattis! Vad roligt <3
  • Mariiieee
    Anonym (Symtom) skrev 2017-02-28 16:19:14 följande:

Har BIM inom de närmaste dagarna, är på dag 26 i cykeln och upplever en rad symtom så som ökad hunger, kissnödig, humörsvängningar, gasig. Den 18 februari hade jag plötslig mensvärk, molande och hugg i ligamenten. Brukar inte ha mensvärk ens vid mens! Varade i ca fyra timmar, sen som bortblåst. Vad upplever ni andra för symtom?

Jag fick stickningar i livmoder trakten på lördag kvällen. Sedan på söndag kvällen så fick jag en typ känsla av att någon drog i livmodern inifrån. Har varit ledsen till och från sedan i söndags. Humöret... Suck Tycker synd om min kille nu. BIM är på måndag eller tisdag.
  • Mariiieee
    Isvattenis skrev 2017-02-28 22:32:42 följande:

Okej men de lät ju väldigt intressant. Vi får se då OM jag får mens denna månad så vet jag ju hur många dagars lutelafas jag har.

Många pratar om hugg. Har du känt nått än?

Jag har varit gravid två ggr förut och då varit säkert och då kännt bara några dagar efter ÄL..

Jag har kännt stickningar i livmoder trakten på lördag kvällen och på söndag kväll var det som om någon drog i livmodern inifrån....
  • Mariiieee
    Isvattenis skrev 2017-03-01 12:03:17 följande:

De låter ju väldigt lovande :) vilken dag va de på? ÄL+?

Dag tre eller fyra. Väldigt tidigt. Men det var det jag kände ???? Idag tycker jag att det sticker i brösten. Kroppen är jäkligt lurig
  • Mariiieee
    Anonym (Symtom) skrev 2017-03-02 16:22:50 följande:

Känns nästan pinsamt att fråga, men det är bara jag som ser det här strecket va?

??

Ser också något svagt svagt. Håller tummarna för att det blir starkare om några dagar <3
  • Mariiieee

Undrar hur knäpp kroppen eller rättare sagt sinnet kan vara? Satt i fika rummet på jobbet och fick en känsla "nu är jag gravid" sen dess har mina bröst börjat att sticka. Livmodertappen är jätte konstigt, aldrig känt den så. Som om den vore kortare på "baksidan" känns nästan lite mjuk. Ska hålla mig att testa till lördag.

• Mariiieee
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-02 18:43:56 följande:

Kanske bara jag som är knäpp och nojig, men blir du inte rädd att "störa" ägget om du är där och pillar där ägget ska fästa? :P jag vet, kroppen fungerar inte så och man kan ha sex osv. utan att förstöra något, men ändå ^^

Nej då, ägget fäster ju livmodern inte på tappen. Vi hade sex igår kväll iallafall så då är det ju kört
  • Mariiieee
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 18:56:01 följande:

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

Wow coolt! Tack för att du delar med dig
  • Mariiieee

BIM imorgon eller måndag. Helt plötsligt sen jag fick "jag är gravid känslan" i torsdags är jag livrädd för att testa. Testade negativt på torsdag morgonen. Mina klassiska bruna innan mensen spottings har inte uppenbarat sig. Brösten pirrar det lite i och spänner. Våga helt enkelt inte testa mig. Innan har jag knappt kunnat hålla mig från att testa B-)

• Mariiieee
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-04 16:56:28 följande:

Jag förstår den känsla! Man vill så gärna ha rätt men ändå inte gå händelserna i förväg!

Men visst är det så! Konstigt att man bara kan ändra sig så där bara. Kan man vänta sisådär 6månader med att testa sig
    Pmc85 skrev 2017-03-04 16:56:11 följande:

Håller tummarna för dig!!

Tack snälla du
  • Mariiieee
    Anonym (M) skrev 2017-03-04 17:08:02 följande:

Hej, jag hoppar gärna in!

Jag testade med ägglossningstest idag för första gången.. (Valde Clearblue)

Saken är den att jag och min man har en son som är 9 år i april och vi har inte kunnat få fler barn då min mens har varit som bortblåst efter förlossningen... Fram tills nu i feb, helt chockad men ändå så glad att den kommit tillbaka. Trots utredningar har vi inte fått svar på anledningen till utebliven mens...

Men nu tillbaka till testet.. och jag fick en glad gubbe, vilket innebär att man har maximailt fertilitet. Sååå spännande!!!

Så nu hade vi sex igår och kommer ha i några dagar till här framöver. Jag försöker att inte hoppas för mycket, men det vore ju helt fantastiskt om kroppen är återställd efter alla dessa år!

Ooo vad roligt! Lycka till nu
  • Mariiieee

I dag har mina klassiska bruna spottings börjat :@ De borde ju fatta att de inte är välkomna!

Av min envishet hoppas jag att de försvinner och att jag slipper mens *intala sig kan man göra, hoppas på "mirakel" *

Jag håller mina tummar och tår för alla er andra <3

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017