Inlägg från: Anonym (Nån som vet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nån som vet)

ÄL feb och BIM mars -2017

Anonym (..) skrev 2017-03-07 16:43:07 följande:

Jag fick spökstreck på en av fem en gång när jag köpte dem.. tydligt streck va det..

Jag la upp en bild lite tidigare i dag. Vill du kolla? Var ditt "rätt färg"? Eller grått?
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-07 16:46:52 följande:

Nej tyvärr... Själv har jag klickat hem Clearblue early idag.. Tog 2 st, så tänkte kolla på söndag med första testet.

Har eller har du haft några symtom?

Själv har jag haft ont i äggstocken på vänster sida, men samtidigt svårt att veta om man inbillar sig eller ej... så bara att vänta och se helt enkelt...!

Du får testa imorgon igen och visa resultatet. :)

Har också beställt sånt idag :D ska ta ett när dom kommer! Ser du nåt på mitt test lite högre upp?

Blev gravid förra månaden också men fick tidigt MF. Känner ungefär som då, väldigt dåligt humör, lite stickningar i brösten o lite molvärk. Men inget annat hittills. Är ju inte så långt efter äl heller. Du då? Hur långt har du till bim? :)
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (..) skrev 2017-03-07 17:47:43 följande:

Mitt va tyvärr rätt färg :/ blev överlycklig och fick hjärtklappning och tog ett nytt som inte visade något :(

Men fy va tråkigt! Man blir ju glad och nervös och sen är det inget :S hoppas på att det är nåt denna gång för mig.
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-07 17:25:36 följande:

Såå svårt att se tycker jag... Och ju mer man kollar desto mer förvirrad blir man! Bättre att kolla med Clearblue imorgon, förhoppningsvis får du dem redan då.. eller vart beställde du ifrån?

Jag har inte 100 koll, då min mens kom tillbaka nu i februari (varit borta sedan vi fick vår son för 9 år sedan!!) sedan visade ÄL testet positivt så då var det bara att köra på och hoppas på det bästa.. Men runt 18 mars tror jag BIM är.

Det var inte direkt planerat att ha så långt emellan, men får vi chansen att skaffa syskon tar vi den chansen. IVF misslyckades vi med tyvärr med för 3 år sedan.. Idag är vi 31 år gamla, så vi fick sonen ganska tidigt ändå.. :)

Håller verkligen tummarna för dig, så tråkigt med tidigare MF. Har ni barn innan eller är det första?

Men oj så konstigt att den dröjde så! Vad berodde det på? Hoppas verkligen ni lyckas nu!

Vi har 3 barn. :)

Blev så glad förra månaden när det tog sig på första försöket, aldrig varit med om det innan. Och sen blev det inget ändå. Men hade det på känn.
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-07 19:50:30 följande:

Tack! Nej, vi fick ingen förklaring alls, då dem inte hittade något fel på mig.. Så nu när mensen kom kände vi att vi måste testa.. Förhoppningsvis kommer mensen igen / eller gärna bebis då, men hoppas att det inte bara var en engångsföreteelse nu i feb...

Mannen stekte förresten köttfärs till middag nu ikväll och jag fick sån metalldoft i näsan! Och även nu efteråt så sitter den i munnen (dock inga problem med att äta maten) Jag har inte hört att man kan dofta metall, men däremot ha smak.. Hahaha! Antagligen känner man alla olika möjliga symtom nu innan bim då man så gärna vill! Någon annan som är s.k. skengravid? ;)

Oj, men ändå, 9 år!! :O

Kan tänka mig glädjen när mensen kom tillbaka plötsligt! Inte alltid man blir glad av den :)

Haha jag har inte känt av något speciellt sådär ang lukt och smak. Det enda är eg att jag känner mig arg och mer känslig :S förra månaden när jag plussade så hade jag sånt himla pms humör :/

Minns när jag var gravid sist, då tålde jag verkligen inte smaken eller lukten av vitlök. Mådde så illa av det :D men inget sånt än :D
  • Anonym (Nån som vet)

Här kommer dagens! Fick ett supersvagt igår så jag var osäker på om det var spök. Här är ett annat märke än igår. Äl +8 nån som ser??

• Anonym (Nån som vet)

Var tvungen att testa en vanlig sticka som mäter från 25 och det är ett supersvagt på den också!! :D hoppas hoppas att de stannar nu!

• Anonym (Nån som vet)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-08 17:20:24 följande:

Early visade så på mig när jag inte va gravid. Så de testat är inte något jag rekommenderar för någon.Men detta däremot :D hoppas hoppas

Tog ett vanligt cb plus efteråt som det syntes tydligare på :D
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 17:51:53 följande:

Såå spännande!!! Du får testa imorgon med och visa bild!! 

Ja :D tog ju vanligt cb också och där blev det plus! Trodde ärligt inte att de skulle synas nåt på de från 25 :D

Så tre olika test och till o med min man såg på alla :) är ju bara på äl +8/9 också :D
  • Anonym (Nån som vet)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-08 18:24:50 följande:

Håller tummarna :D hur många dagar till Bim?

Vet inte riktigt, fick tidigt MF förra månaden så det blev lite annorlunda. Men om äl var när jag tror så är det bim -3 idag. :) har ganska kort lutealfas. Tack :)
  • Anonym (Nån som vet)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-09 06:31:42 följande:

Du fick samma stegring som mig :D

Va kul!!!

Tack!! :) har du lagt upp bild? Jag är lite nojig efter förra månadens MF, men mitt test då blev inte så här starkt då fast det gick flera dagar. Så det är kanske en normal ökning nu? Jag har haft molvärk på kvällarna och lite ilningar i brösten då o då. Men annars inget. Blir orolig över det också :S FAST jag mådde jättebra i början av min förra grav (lika nojjig då :D)
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-09 07:14:24 följande:

Skulle göra glada gubbar men blev visst massa ???

Så här menade jag :) :) :) :)

Tusentack!! :) hoppas det går vägen nu :D :D
  • Anonym (Nån som vet)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-09 07:17:52 följande:

Ja jag la upp alla mina bilder typ den 28/2-1/3

Jag har haft molvärk hela tiden, är nu i v 5+5, har inget illamående, ömma bröst, men sen inget mer.

Ska kolla :) va skönt att slippa illamåendet!! Jag var helnojjig förra gången för att jag mådde så bra, men illamåendet kom i v 8 som ett brev på posten när vi var utomlands! :)
  • Anonym (Nån som vet)
    Anonym (M) skrev 2017-03-14 20:59:03 följande:

God kväll på er!

Då var det jag med mina symtom här igen... ;)

Men det verkar som att jag har fått svamp i underlivet då jag googlat runt.. jag har vita flytningar, det svider och blygdläpparna är torra/frasiga..

Någon som haft samma? Avvaktar med att behandla tills jag gått över Bim, men sen tror jag även att svampen kan försvinna av sig själv..

Jag har fått problem innan jag plussat! Kanske en tillfällighet, kanske inte ;)

Canesten kan man använda.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017