Inlägg från: Livethänder |Visa alla inlägg
  • Livethänder

ÄL feb och BIM mars -2017

FrökenE1985 skrev 2017-02-22 16:55:17 följande:

Här är ytterligare en stockholmare.

Vad kul och komiskt att vi alla bor i stan :)

Då kan vi ju följas åt och förhoppningsvis mot många pluss :)
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-22 20:12:34 följande:

Känner mig som en slug räv här :)

Iom att min sambo har bett om att inte veta när jag har äl, då han får prestationsångest, så sitter jag här i soffan med nyligen positivt äl-test och vet att vi förhoppningsvis kommer ligga om några timmar ( ta i trä om ingen åker på akut magsjuka eller nåt) hehe.

Kanske att han känner på sig nåt för han står och fixar en ljuvligt doftande fiskgryta här och hällde nyss upp ett glas vin till mig.

I kväll blir det bebis ( fan gud, hjälp till lite nurå!!) hoppas jag :)

Haha perfekt ju! Håller tummarna ;)
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-23 08:12:59 följande:

Stackars sambo : /

Och stackars mig för jag fick kämpa lite ;) Han fick typ början till migrän i går kväll men jag gav mig inte och jag tror han fattade galoppen så vi fick till det ändå :)

Vaknade med rejäl kramp vid ländryggen och temp på 36.5 så tror ägget (hoppas jag) lossar i dag. Spännande att se om tempen går upp i morgon bitti! Mitt första seriösa tempförsök här denna cykel.

Visst är det så att tempen går upp strax efter ägglossning?

Jag har för mig att den går upp och stannar där fram till bim jo, så nu håller vi tummarna!

Min temp gick från 36,2 till 36,7 i morse :)
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-23 09:04:18 följande:

Brukar du ligga runt 36.7 fram till bim?

Vet bara vad min dagstemp ligger på dagarna efter äl och det är ju runt 37.4, så ska bli intressant hur hög den blir nu med basaltemp :)

Förra månaden låg jag mellan 36,6-36,9 fram till att mensen dök upp, då sjönk den dagen innan till 36,2 typ.

Så antingen stannar tempen uppe eller så sjunker den och man kan vänta sig mens :(
  • Livethänder
    Mimipig skrev 2017-02-23 10:14:51 följande:

Ja, det är inge roligt med schemasex... det funkar ju inte särskilt effektivt att säga till maken "kan du öka lite så vi kan sova snart" heller...

Haha nej precis :)

Varannan dag känns bra den här omgången, hoppas verkligen på att det tar sig nu.

Vill ju så gärna ha en liten.
  • Livethänder

Här väntas det tålmodigt på utslag på stickorna, Inget igår och svagt idag.

Enligt appen har jag ju äl på söndag men eftersom den ibland visat fel så kör jag stickor redan nu :)

Hoppas på att munkpepparn är lika effektiv som folk påstår den vara ;)

• Livethänder

ÄL idag enligt appen, hade ett svagt streck i onsdags på äl stickan men noll utslag dagarna efter.

Ett supersvagt idag och inga känningar.

Är helt förvånad och vet inte om den redan varit eller är sen (första månaden med munkpeppar)

Hoppas mest på förlängd cykel eftersom den "bara" är 25-26 dagar just nu...

• Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-26 18:08:38 följande:

Munkpeppar sägs ju reglera cykeln till det "bättre", vad nu det är så hoppas på äl om några dagar då och en förlängd cykel :)

Ja men precis! :)

Håller timmar och tår att den inte hoppar över en månad.

En annan fundering är ju när jag ska ta uppehåll med munkpepparn eftersom man eg ska göra det från ÄL och fram till bim. Hm
  • Livethänder
    Milie skrev 2017-02-26 19:09:54 följande:

Ät några dagar till och kommer inga känningar så slutar du. Så skulle jag ha gjort. Jag testar också munkpeppar den här cykeln men jag började sent så det gjorde ingen skillnad. Kör från mens nästa cykel.

Ja jag tänkte äta dom tills dagen efter fullt utslag på stickorna, men kommer inte utslag så stoppar jag nästa vecka och väntar in bim :)
  • Livethänder
    Isvattenis skrev 2017-02-26 19:58:47 följande:

Jag äter också mp men jag fick molvärk dag 9 och positivt på ÄL test så då slutade jag äta. Har efter de haft starkt utslag i typ 2 veckor på ÄL test. Men igår fick jag svin ont i magen i tog då ett nytt ÄL test som va svin starkt. Måste ha varit att kroppen inte fått iväg ägget som planerat. Men frågan är då hur lutelafasen blir för min BIM är om 7 dagar i min vanliga cykel på 34 dagar.

Då hinner väl ägget inte fästa om de nu släppt ogår :((

Aha, jadu det var ju intressant.

Kroppen är bra märklig måste jag säga.
  • Livethänder
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 21:07:59 följande:

Det är det testet jag också har. Men jag trodde man kunde testa igen efrer att gubben försvunnit efter 48 timmar. Men då måste man alltså slänga behållaren och köpa ny inför nästa månad...?

Har du stickor kvar kan du använda testet igen efter 48h (det funkade för mig)

Dock har jag inte lyckats hitta nya stickor utan bara hela kitet, vilket känns onödigt dyrt att köpa nytt ju :(

Nån som vet om det finns refill på endast stickor?
  • Livethänder

Alltså så skumt, igår kväll fick jag yttepytte lite rosa på pappret (har bim idag enligt app) men sen ingenting mer.

Trodde ju att det var mensen som var på gång?!

Det här var min första månad med munkpeppar så det kan vara så att det förlängt cykeln.

Vad tror ni det kan vara?

Nån erfarenhet av munkpeppar?

• Livethänder
    Milie skrev 2017-03-14 18:09:44 följande:

Jo, första cykeln med munkpeppar gav mig liknande dagen innan mens. Cykeln förlängdes med två dagar! Jag hade kort cykel (och för kort lutealfas), så det var vad jag ville.

Hur går det?

Mensen kom igång sen, men i princip ingen mensvärk som jag brukar ha och cykeln blev en dag förlängd :)

Hoppas att effekten ökar och att det kan hjälpa till i bebisverkstan
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017