Inlägg från: mickipicki |Visa alla inlägg
  • mickipicki

ÄL feb och BIM mars -2017

Jag kör CB test med dubbelt hormon. Blinkande glad gubbe imorse så form ikväll blir det sex varje kväll i en vecka haha! Sen en evig väntan...

Mimipug, kan du inte få ta tex pergotime för att stimulera ÄL? Har du pratat med gyn om det?

• mickipicki

Mimipig:
    Det är ett år men vet du att du har PCO och dessutom sett att du inte har ÄL så måste du ju få hjälp precis som att man söker för vilken annan sjukdom/diagnos/åkomma som helst. Det är ju inte så att du söker för en allmän fertilitets utredning utan du söker ju för ett välkänt problem som du har rätt att få behandling för. Boka tid så går det nog vägen!

Min kompis hade inte alls ÄL på egen hand. Hon har fyra barn nu tack vare pergotime :)

• mickipicki

En LH stegring betyder ju att äggstocken är på G att släppa ett ägg och likaså förhöjd temp, ÄL-flytningar, finnar, värk osv. Man kan ju bara anta då alla former indikerar det. Men att det faktiskt släpper vet man ju inte. Kan nog bara veta det säkert med äggplockning i samband med ivf

• mickipicki

Nu ska vi tänka positivt!

Denna cykel blir alla gravida i denna tråd! Hur svårt ska det va? Haha

Jag är på tredje dagen blinkande gubbe (fertil - östrogen stegning), har ÄL-värk mer än nånsin så ikväll eller imorgon borde jag ha en fast gubbe (LH-stegring).
    Nån mer som har ÄL nu eller i dagarna?

• mickipicki

Detta ÄR en turtråd!
    Alla blir gravida och sen startar vi en graviditetstråd istället!

Jag är så stressad så bestämde mig nu för att ha sex varje dag denna cykel. För säkerhets skull. Helt hysteriskt...

Är det bäst att ha sex en gång per dag eller 2 ggr (nu kan ju vi bara ha sex när vi har barnvakt enstaka helger ändå så spelar ingen roll)? Tänker att spermierna måste ju ha typ ett dygn för att mogna så kanske bara blir sämre odds om man har 2 ggr?

• mickipicki

Förtydligande i mitt förra inlägg:
    Vi kan bara ha sex TVÅ gånger per dag om vi har barnvakt på helgen vilket inte händer ofta. Annars kan vi ha varje kväll när ungen sover under denna bebis-verkstads period... sen ska jag aldrig mer ha sex igen! Hahahaha. Skoja

• mickipicki

Men skönt då slipper jag ha ångest över att vi inte sexar flera ggr per dag för att få till det.

• mickipicki

Fick fast glad gubbe (pos ÄL test) igår kväll o när jag skrev in det i min mens app blev bim framflyttad till 2/3 istället för 4/3 (sköööööönt, 2 dagar mindre ångest haha).

Nä nästa cykel ska jag nog inte heller köra med ÄL test. Ska bara ha sex varje dag. Dessutom känner jag ju när jag har ÄL så egentligen bara slöseri på pengar

• mickipicki

Men det är ju helt sjukt att de inte kan ha öppet på lördagar! Måste ju vara jättemånga som har ÄL på lördagar! Gud vad irriterande! Vad kan ni göra nu?

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017