mickipicki skrev 2017-02-09 23:14:51 följande:
Hej!
Är helt ny på FL men har panik över att jag ev. är infertil och behöver peppning och historier från likasinnade hahaha.
Jag har ett barn sen innan (8 år) med annan man. Har precis börjat försöka skaffa barn med min sambo (han har inga barn).
Jag är 31 år och har aningen panik över att jag har kommit över 3O-strecket (då fertiliteten minskar...). Mitt första barn blev till när jag var betydligt yngre och den gången var enda gången i mitt liv jag haft oskyddat sex.
Nu är vi inne på försök nummer 2 med min sambo och därav min panik (jag vet att det är helt överdrivet men dessvärre har mitt förnuft checkat ut och min ångest har tagit över). Jag vet precis när jag har ÄL men körde ÄL-stickor förra cykeln (vilket stämde med när jag trodde jag hade det) och kommer köra det denna cykel igen. För säkerhets skull tänker jag ha sex från måndag och varje dag HELA cykeln dock. Jag vet, jag är helt hysterisk.
Jag har BIM 8/3 och ska ha ÄL 19/3.
P.s. jag jobbar i branschen och att ha panik/ångest över att inte bli gravid påverkar inte fertiliteten, så om det är någon likasinnad så kan vi i alla fall slippa den panikångesten att det ska påverka chanserna i alla fall hahaha.
Hur mycket panik bör man ha när man kommit över 40 strecket? ;) du som jobbar i branschen.
Du har väl ändå 25% chans runt 30 år och vid 40 år bara 5%?
Det kommer gå fint ska du se! Vi får tipsa varandra.