Inlägg från: Purplecat12 |Visa alla inlägg
  • Purplecat12

Min katt är borta!

Min katt har varit borta sen i torsdags.

Jag är så ledsen!

Har era katter kommit hem efter några dagar eller längre tid på vift?

• Svar på tråden Min katt är borta!
  • Purplecat12
    Dexter dot com skrev 2017-02-07 20:28:59 följande:

Har du satt upp lappar, annonserat på fb osv så folk i närområdet kollar sina källare, garage osv så stackarn inte är instängd ?

Ja. ;(

Anmält till Polisen , SKK osv. också.
  • Purplecat12
    Linnis92 skrev 2017-02-07 20:17:21 följande:

Vår katt kom hem efter 2 år.

Oj! Det var långt tid.
  • Purplecat12
    Ledbm1937 skrev 2017-02-07 22:04:23 följande:

Ja min katt när jag var yngre kom hem efter tre veckor. Han hade vart inlåst i en lada och levt på möss visade det sig senare. En bonde hade hittat honom när han kom hem från sin semester. Lägg ut annonser på FB, lokaltidningar och sätt upp lappar. Håller tummarna för er!

Tack!

Jag har redan sätt upp massor av lappar och postat på FB.

Vi har inga lokaltidningar här där man kan annonsera.

;(
  • Purplecat12
    Elderberry skrev 2017-02-07 22:10:26 följande:

Min första katt försvann när jag var 7 och var sedan borta i några månader, hon hade hamnat några mil bort, troligen råkat lifta med en bil, lyckligtvis kom hon hem igen efter att någon hittat henne (hon hade sitt halsband kvar på).

En annan av våra katter försvann ibland några dagar i streck innan hon kom igen, efter ett tag kom hon tillbaka med ett halsband var lite underligt att få veta att hon blivit katt åt en annan familj.

Jag hoppas din katt kommer hem! Det kan ta tid...

Tack.

Haha.

Vilken fräck kattnappare!
  • Purplecat12

En bekants katt var borta i en månad och när katten kom hem någon satt upp lappar och letade efter den !

Oerhört fräck kattjuv!

Min kisse är tyvärr fortfarande borta.

• Purplecat12

Han brukar inte gå ut här , bara på ett annat ställe där han inte kan smita iväg.

Han är inte kastrerad. Han är en väldigt fin ung raskatt som skulle ställas ut och ev. användas för avel .

Det är möjligt att han blev stulen. ;(

Domesticgoddess skrev 2017-02-08 18:38:05 följande:

Lider med dig och hoppas kisse kommer tillrätta snart! En katt jag hade var borta fem dagar men kom sedan hem, både oskadd och mätt så vet i tusan var han hållt hus!

Är din katt van att vara ute? Kastrerad?

• Purplecat12
    flygrl skrev 2017-02-08 22:58:00 följande:

Jag älskar min katt & förstår din oro och sorg när den inte kommit hem. Men som flera beskrivit kan katter ibland dyka upp igen efter en längre tid så ge inte upp hoppet och fortsätt sätta upp lappar osv. Rätt va det e kanske han e tillbaka igen.

Jag håller tummarna och hoppas du berättar för oss när/om kissen dyker upp igen!

Önskar dig allt gott, tröst & hopp kattvänner emellan.

Tack så mycket! ;)
  • Purplecat12
    Mantrasina skrev 2017-02-08 23:38:04 följande:

SKulle katten komma tillbaka med ett halsband - kolla halsbandet och kontakta den som angett nummer/namn. Det är ett vanligt sätt att undersöka om katten faktiskt har ett hem eller om den är hemlös genom att sätta på ett halsband och hoppas på att den eventuella ägaren hör av sig och ger besked! Behöver alltså inte ALLS vara nån "kattnappare" som varit i farten bara för att katten fått ett halsband.

Rätt konstigt metod om katten har chip tycker jag. ;)
  • Purplecat12
    Domesticgoddess skrev 2017-02-08 23:29:28 följande:

Usch ja, det är nog inte omöjligt tyvärr :( Men förhoppningsvis och mest troligt har han väl gett sig på jakt efter damer, de kan ju vandra väldigt långt då.. Håller tummarna att hon kommer tillbaka välbehållen och snart!!

Tack. Det hoppas jag med. ;)
  • Purplecat12
    Mantrasina skrev 2017-02-09 20:21:50 följande:

Ja, men det kan väl inte jag veta att katten hade när det inte står nåt om det. Det ÄR en vanlig metod om en hittar en katt som en är osäker på om den har ett hem eller inte! Och det saknas chip/öronmärkning, eller som är så vanligt förekommande - att chip och/eller öronmärkning finns men ägaren inte har brytt sig om att registrera den. Dvs, det går tt hitta chipen, men ingen person står knuten till den.

Ja , han hade halsband , han är chippad med rätt ägare registrerad hos SKK.

Så om någon hittar honom är det lätt att höra av sig.
  • Purplecat12

Han är hittad!

Frisk och glad!

• Purplecat12
    Nandez skrev 2017-02-10 13:37:17 följande:

Vad härligt att allt har gått bra och att din misse är hemma igen. Vet du var han har varit?

Nej , ingen aning.

Vi hittade honom rätt nära vårt hus.

Han jagade nog damer i området...
  • Purplecat12
    Domesticgoddess skrev 2017-02-10 13:37:56 följande:

GUD så skönt!!! Kan föreställa mig hur lättad du är! Odåga till pälskling:)

Ja!!!

Så härligt han är hemma!
  • Purplecat12
    flygrl skrev 2017-02-10 14:00:08 följande:

Åhh underbart juh!!!

Jag blir så lycklig för din & kissens skull! Ni e säkert överlyckliga båda två!

Se nu till och ta hand om varandra riktigt ordentligt!!!

Det ska jag. Tack!
  • Purplecat12
    Nandez skrev 2017-02-10 16:46:33 följande:

Huvudsaken är att han är hemma igen, hi, hi friarstråt.

Precis! ;)
Svar på tråden Min katt är borta!