Inlägg från: katthjälp |Visa alla inlägg
  • katthjälp

Behöver ge bort katten, bror är allergisk

Jag har haft en katt i 5 år nu som jag verkligen älskar. Min bror har varit allergisk mot katter i 2 år men vi har ändå bestämt oss för att ha kvar katten. Nu säger doktorn att vi måste göra oss av med katten men det är så svårt. Jag skulle aldrig kunna göra det, dock är det inte jag som bestämmer. Finns det någon lösning som gör så att jag kan behålla katten och vad ska jag säga till mina föräldrar för att ha kvar honom. Skulle vara jätteglad för svar. 

• Svar på tråden Behöver ge bort katten, bror är allergisk
  • katthjälp
    Lena skrev 2017-02-07 17:08:03 följande:

Du eller din bror flyttar hemifrån om ni är stora nog för det.

Min bror fyller 17 år i sommar så det är ett tag kvar och jag är också för ung. Det bästa skulle vara om jag kunde ha kvar katten i några 2-3 år tills min bror flyttar hemifrån men jag vet inte hur jag kan övertyga mina föräldrar om att ha kvar katten.
  • katthjälp
    Carambolan skrev 2017-02-07 18:17:36 följande:

Ledsen men dina föräldrar är knäppa om de prioriterar katten framför din brors hälsa. Finns det ingen vän eller bekant som kan ta över katten tills du eller din bror flyttar hemifrån?

Tänkte på det med en vän, hittils har jag inte hittat någon men ska fortsätta leta. Tack för tipset!
  • katthjälp
    Domesticgoddess skrev 2017-02-07 19:12:26 följande:

Tyvärr finns det inte något val i frågan som jag ser det, din brors hälsa måste komma först här. Däremot förstår jag fullt ut hur ledsen du känner dig inför tanken att tvingas ge bort din katt, man fäster sig så oerhört vid dem. Tycker Carambolans idé om att se om du kan hitta en "fodervärd" var bra! Är det en inne el utekatt?

det är en utekatt, jag kanske har hittat en kompis som kan adoptera honom vilket är jättekul eftersom jag då kan komma och hälsa på då och då.
Svar på tråden Behöver ge bort katten, bror är allergisk