Inlägg från: Anonym (hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur?)

Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?

Anonym (..) skrev 2017-03-01 00:39:35 följande:
    Nu förstår jag inte, menar du att Pussan (och egentligen alla andra) i sitt inlägg måste återge diskussionen med exempelvus Valfrihet för att illustrera motiveringen för hennes inlägg? Det kommer bli rätt långa inlägg då, speciell om diskussionen pågått ett tag. Då känns det lättare att som åskådare läsa igenom de inlägg som Pussan och Valfrihet har skrivit under diskussionens gång. Om man läser igenom dessa förstår man rätt bra varför Pussan utryckte sig som hon gjorde.

Något jag inte förstår är varför du valde att kommentera just Pussans inlägg? Det finns långt mycket otrevligare och diskriminerande inlägg. Jag måste nog till och med säga att Pussan betett sig väldigt sympatiskt och konstruktivt med tanke på hur mycket elakt skit folk sagt om henne i tråden.
    ja det är klart men det kanske man inte tänker på, jag tänker att en bra ide vore att istället tex skriva:

"Nu har valfrihet varit nedvärderande och varken svarar på frågor eller bemöter motargument. Därför tycker jag det är fruktlöst att fortsätta samtalet och jag anser att Valfrihets inlägg inte är värda att tas på allvar"

Ja du har rätt i att jag skulle kunna kritisera många klandervärda argumentationstekniker i det här forumet, varför jag reagerade särskilt just Pussans inlägg var för att just att man uppmanar att ignorera någons tyckande utan vidare motivering berörde mig och jag tycker det är fel att försöka tysta ner andra. Jag förstår nu att det inte var Pussans avsikt att inte alla skulle komma till tals. Men det kanske man inte förstår om man läser det inlägget
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-02 16:52:46 följande:

Det många inte verkar fatta är att tex kvinnofientlighet inte är en åsikt eller ett tyckande...

Är kvinnovänlighet en åsikt eller tyckande då?
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-02 21:35:04 följande:
    Att vara vänlig oavsett kön tillhör vanlig respekt, sunt förnuft och god uppfostran.
    Du ger ju inte svar på några frågor vare sig från mig eller Anonym (..) 
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-03 10:21:05 följande:
    På vilket sätt var inte det ett svar? Jag lägger ner nu, det känns som vi är på helt olika planeter.
    Det var inte ett svar på det sättet att du inte svarade varken JA eller NEJ på en fråga som var just en ja-eller-nej fråga: Anser du att kvinnovänlighet är en åsikt eller ett tyckande?

Anonym (..) frågade vad just du anser är definitionen av kvinnofientlighet, då skriver du att du har inget mer att tillföra för hens del. Frågan var inte vilka slutsatser man kan dra av tråden, frågan var hur just DU anonym Milfy definierar kvinnofientlighet
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-03 10:21:05 följande:
    Jag lägger ner nu, det känns som vi är på helt olika planeter.
    Och just det, glömde det här delen: Om du vill lägga ner så är det helt ditt val eftersom det påverkar endast DIN trovärdighet och inte på något sätt ger dig mer rätt i frågan
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-03 22:04:09 följande:
    Så om man inte svarar JA eller NEJ på en fråga som du ställt så är det inget svar på frågan??? Då har jag en fråga till dig...Har du slutat slå din fru/partner?
    Helt rätt, jag fick aldrig svar på frågan, och du undviker fortfarande att svara

Nej svarar jag på din fråga
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-04 10:39:54 följande:
    Detsamma. Om du försöker riktigt ordentligt kanske du kan hitta svar?
    fast när man diskuterar någonting så är det ju upp till en själv att svara på vad man menar och belägga det man säger, hela diskussionen blir ju ganska bisarr om man förväntar sig att motparten ska göra rimlighet av ens egna argument när det tydligen inte finns någon rimlighet där.

Det ligger alltså i ditt intresse och inte i motpartens att du gör dig själv trovärdig och inte lägger den delen på någon annan
  • Anonym (hur?)
    Anonym (..) skrev 2017-03-04 14:23:33 följande:
    Tro mig Milfy, jag har verkligen försökt förstå vad du vill ha sagt :/ och jag menar inte det på något elakt sätt, utan är genuint intresserad varför du inte tycker att kvinnofientlighet är en åsikt eller tyckande.

Kanske är det bättre att vi lägger ner här då du inte verkar vilja ge mig ett rakt svar som jag kan förstå. Som du skrev, vi kanske lever på olika planeter :)
    "Det går inte att fäkta mot väderkvarnar"     ett citat från tidigare i tråden som verkar passa förträffligt på Milfy
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-09 16:28:02 följande:

Gud, jag önskar jag vore så manlig och duktig och kunde så mycket som ni kan.

Det vore skönt också att veta och förstå så lite om manligt förtryck som ni verkar göra. Drömmer mig bort lite och ler.

Vilka hjältar ni är. Puss och kram till er båda finingar!

Och vad får dig att uttala dig om vad jag förstår om manligt förtryck? Och vad har det ens för betydelse vad jag vet och förstår om det? Har ju bett dig försöka förklara men det verkar du inte intresserad av. Nu har du fått två frågor som handlar om kvinnofientlighet som du inte lyckas svara på. Så vem är det egentligen som inte verkar ha kunskaperna om vad frågan handlar om?

Om det är så att du tycker det verkar som att jag förstår så lite och du är emot kvinnoförtryck osv. varför tar du då inte chansen att förklara ordentligt och ge raka svar på frågorna du får?

Det hjälper ju inte direkt din sak att vara så undvikande och istället för att ge raka svar komma med en massa sarkasmer
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-10 22:09:49 följande:
    Ställde en fråga till dig som inte alls fick svar...
    jag svarade nej på din fråga, eller har jag missat någon fråga och isåfall vilken?

tycker att du kan börja svara på frågor också och inte som svar bara kräva svar på dina egna, varför ska bara jag svara och inte du?   men jag har uppfattat en fråga från dig och den svarade jag nej på. Har jag missat någon fråga från dig så får du gärna påpeka vilken och även själv svara på min fråga: Anser du att kvinnovänlighet är en åsikt eller ett tyckande?
  • Anonym (hur?)
    Anonym (Milfy) skrev 2017-03-14 17:40:51 följande:
    Gör som din smarta kompis här i tråden och ge dig.
    Din fråga jämförde jag med "Har du slutat slå din fru?" som du inte har svarat på.
    Som jag skrev tidigare så kan jag inte bidra med mer om du har läst tråden och tycker det ändå är oklart. Så lägg ner din attityd. Jag har inte krävt någonting mer än att slippa härskartekniker från osäkra män med små kukar.
    Jag har ingen kompis i den här tråden

jag svarade "Nej"  på din fråga och det gjorde jag redan i inlägg 268 så kom inte och anklaga mig för att inte svara på frågor

Och det sista du skrev tar jag inte åt mig ett dugg av. Jag ägnar mig inte åt härskartekniker och jag är inte man, kuk har jag inte heller.

Det har inte framgått någonstans i tråden vad just DU tycker:
    är kvinnovänlighet en åsikt eller ett tyckande? ja eller nej?
  • Anonym (hur?)
    Pussan skrev 2017-03-15 23:15:39 följande:

Men ni som inte vill slipper ju knulla oss. Så vad är problemet? Det finns så många som vill vet du

Har du seriöst förhållande just nu? Om inte - vill du ha och hur tänker du/önskar du om det i framtiden? Hur gammal är du? (Nyfiken)
  • Anonym (hur?)
    Pussan skrev 2017-03-16 22:39:45 följande:

Jag är jättegammal, långt över 40. Har ett perfekt förhållande med min Lover nr 1 som vi båda är nöjda med, med ett par andra älskare sidan om vilket vi båda tycker är bra

Ja ok skulle du kunna tänka dig leva helt monogamt om du leker med tanken att det var väldigt viktigt för din nr 1?
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?