• Pussan

Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?

Anonym (hur?) skrev 2017-02-23 17:49:13 följande:
    vad betyder det, om man tex har bestämt sig för att vänta på den rätta så har man ingen självkänsla?
    Man har självkänsla om man gör som man själv vill. Oavsett om man vill knulla med allt inom räckhåll eller om man vill vänta på den rätta. Så olika kan vi människor vara och fungera. Man ska respektera allas sätt att vara.
  • Pussan
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-23 17:13:31 följande:
    eller så negligerar vi dina

Du får gärna negligera mina inlägg
  • Pussan
    Anonym (Definiera) skrev 2017-02-22 14:05:25 följande:

Definiera slampa?, är det är tjej/kvinna som har haft sex med många så ser jag väl inte det som att hon vore en slampa, men skulle nog tänka mig för i ett förhållande, kanske hon inte kan hålla sig till en.

En slampa är en kåt kvinna som en del män är rädd för
  • Pussan
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-25 17:51:18 följande:
    bara jag? Gäller "vi alla" inte för dig också? eller bara för "valfrihet"
    Jag föreslog att ¨vi alla¨ negligerar Valfrihets konstant kvinnofientliga inlägg i denna tråden. Du svarade att ¨eller så negligerar vi dina¨, varför vet jag inte. Men du får alltså gärna göra det. Vem som vill får gärna negligera mina inlägg. 
    Förstår inte frågan`?
  • Pussan
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-26 09:24:34 följande:
    frågan är varför man föreslår något sådant i en diskussion, ska man inte lyssna på alla?
    Nej jag tycker inte att man ska lyssna på någon som är så uppenbart fientlig mot kvinnor som Valfrihet är i det ena inlägget efter det andra. Då har man förlorat rätten att bli respekterad.
    Annars tycker jag att man ska ge alla chansen att föra fram sin åsikt, men den som för fram sin åsikt måste då också respektera att det kan finnas andra åsikter i stället för att bara nedvärdera alla andra....puh....
    Ömsesidig respekt krävs för att det ska bli en bra diskussion
  • Pussan
    Anonym (victory) skrev 2017-02-26 13:47:20 följande:
    Ungefär så här är det:
    - Slampigt beteende, en mindre slampa om hon haft engångssex några få gånger.

-En riktig slampa om hon regelbundet haft sex med män hon precis träffat. 

-Något t.o.m. ännu värre är en slampa, en hora om hon glömt antalet eller är typ 50+.
    Jaha då skiljer vi nu på mindre slampa och riktig slampa. Då får vi kanske börja om tråden med fler olika alternativ?
    My god!
    2017!
    Vem är det den riktiga slampan har sex med som hon just träffat? Förmodar att det är män som har sex med en kvinna som de just träffat....? Och vad kallas de männen?
    Skulle du som kvinna kunna bli tillsammans med en slampknullare måste väl bli nästa tråd förmodar jag?
  • Pussan
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-27 09:36:36 följande:
    fast då får man räkna med att man också går miste om möjligheten att bemöta och attackera den här kvinnofientligheten också, om svaret man till slut har är "du har bara presenterat kvinnofientliga åsikter därför lyssnar vi inte på dig längre" och man framstår som att man har slut på argument. Att kunna säga: "Nu har jag svarat på alla dina argument och felaktiga påståenden och du kommer inte med något nytt" borde vara en mycket bättre utgång. Men det är självklart ditt val hur du vill tala för din sak

ja nedvärdera andra och vara respektlös hjälper inte ens sak i en diskussion det tycker jag också, men kan det inte uppfattas som nedvärderande att man avfärdar någon som kvinnofientlig?
    Det går inte att fäkta mot väderkvarnar
    Citat ur två av ¨Valfrihet¨s inlägg inom loppet av mindre än 12 timmar;

¨Ok, men det är relaterat till kvinnlig oförmåga att förstå vad som skrivs¨

¨Lämna det till en kvinna att slänga en miljon nonsens ord på något extremt enkelt utan att få något sagt alls.¨

Anser du att det är värt att debattera med någon som gör såna inlägg?

• Pussan
    MrFlex skrev 2017-02-27 22:28:34 följande:
    Varför anser du att sexuell erfarenhet bygger på singelliv och många partners?
    Förmodligen för att flera partners ger mer olika erfarenheter än en partner?
  • Pussan
    Anonym (hur?) skrev 2017-02-28 17:49:42 följande:
    Jag förstår hur ni menar och det ska man självklart inte acceptera, och jag förstår vad ni menar, men att säga något i stil med "nu negligerar vi alla Valfrihets inlägg" tror jag är fel väg att gå, i alla fall om man säger endast det utan någon motivering
    OK då, men jag hade ju läst alla inläggen och skrev med den utgångspunkten
  • Pussan
    Anonym (..) skrev 2017-03-02 22:59:52 följande:
    Eh, va?

Har du ingen definition om vad kvinnofientlighet är? För annars förstår jag inte varför du skulle ge ett så lustigt och undvikande svar. Eller är det så att du inte förstod min fråga? Isåfall kan jag omformulera mig.

Om kvinnofientlighet inte är en åsikt eller ett tyckande, vad är det då enligt dig?
    Kvinnofientlighet är en attityd. Enligt mig

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?