Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?
Vilka konstiga alternativ du ger :/
Vilka konstiga alternativ du ger :/
Inte undra på att kvinnor ljuger om hur många de har haft sex med när man läser sådana här trådar. Obehagligt :/
En inte helt lyckas strategi.
Det enda män ogillar mer än en slampa, i de här sammanhangen, är en ljugande slampa.
Det ligger i lögnens natur att man inte vet att det är en lögn.
Jag skulle aldrig slösa tid på en slampa.
Om man har fått hem henne första kvällen så vet man att hon är lösaktig och inget att gå vidare med.
Vad kan vara oklart i en enkel mening?
Jag tror det gäller bägge könen, men antalet män som fått ligga runt är klart lägre än antalet kvinnor. Om bägge i parförhållandet gjort det så kommer de förmodligen överens om någon form av öppet eller polyamoriskt förhållande eller så varar det inte så länge. Numera är det väl snarare regel än undantag att ett förhållande inte varar livet ut, förutom hos den äldre generationen som med dagens mått har haft få partners.
Du skapar en halmgubbe.
Skrev Anonym(ab) verkligen så i sin första mening?
Kan du se skillnaden på vad han skrev och vad du svarade på?
Jag tror det gäller bägge könen, men antalet män som fått ligga runt är klart lägre än antalet kvinnor.
Ok, men det är relaterat till kvinnlig oförmåga att förstå vad som skrivs.
Jag skriver.
Vi vill ha en statsminister som är vuxen, helst över 25 år gammal.
Du skriver.
Varför kan inte barn få finnas och bara vara barn.
Det är två helt olika saker.
Kvinnor får vara hur kåta de vill och vad de vill, ingen har sagt något annat.
Jag skrev vad män över olika kulturer vill ha vad gäller sexuella relationer, vilket är väl klarlagt. Vid sex utan emotionell investering ställs inga krav på exklusivitet, men vid emotionell och annan investering görs det oftast det.
Nu har jag läst igenom alla dina inlägg och i många av dem uttrycker du dig lustigt vilket gör den nästintill obegripligt att förstå vad du vill ha sagt eller förklarar. Är du väl insatt i sexologi i biologisk och social anmärkelse? Du nämner exempelvis en oerhört förenklad version om hur de biologiska instinkterna fungerar inom sex där jag anser att du missat en hel del vitala biologiska funktioner eftersom de inte passar in i vad du vill få sagt. Jag kan inte sitta här hela natten och gå på djupet med vardera inlägg du skrivit, men vill gärna få dess orubbara instinkterna förklarade igen.
Sedan har vi den sociala sexualiten som vi lärs oss i vår uppväxt, och den är långt mycket mer betydande gällande vår inställning till sex än den biologiska. Varför du inte talat särkilt mycket om denna förbrullar mig?
Sen vill jag gärna veta baktanken och en koncist summering om vad för budskap du vill formulera med tråden? Att kvinnor inte få ha sex "innan äktenskap" medans männen kan rulla runt? Eller har du ett annat syfte?
Skriv gärna sakligt och ge gärna källor på dina obrytbara teorier om mänskliga sexualldrifter. Jag är intresserad av metaforer eller dubbelneggerande meningar så skipa dessa är du snäll. Och lägg inte in annar trams om att kvinnor är korkade och inte förstå någonting. Det är faktiskt du som skriver otydligt och använder dig av udda begrepp eller liknelser, så försök skriva fakligt.
Glömt inte källorna!