• fornminne

Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?

Jag förstår inte problemet. Om det är så himla hemskt att en tjej har haft sex med "många", vad nu det är. Bli inte tillsammans med henne då? Men många män verkar inte ha problem med "slampor", eftersom de blir tillsammans med dem. Jag känner inte en enda tjej som haft svårt att få pojkvänner av det skälet. Trots att många av mina tjejkompisar inte direkt är kända för att vara "kyska", även om de inte varit med jättemånga heller. Det varierar, men ingen har varit mindre frumaterial för det. För då skulle ju männen inte vara intresserade, eller bara ligga med dem och sedan dumpa, men så har icke skett. Det klart att inte alla killar har varit intresserade, men så är det ju alltid och det kan bero på tusen olika saker.

• fornminne
    Anonym (Valfrihet) skrev 2017-02-19 21:44:28 följande:
    Män vill ha sex med kåta kvinnor.

De vill ha sex och förhållanden med kvinnor som är exklusivt kåta på just dem.

Allt detta är kodat genom emotioner och har därför inget rationellt uttryck i beteende.

Hur kan detta vara svårt att först?

Det är som att man måste förklara någonting oändligt enkelt om och om igen för att det liksom inte går in. Är det verkligen svårt för er? Eller låtsas ni inte förstå?

Det där vill kvinnor också oftast ha, men det är ju en omöjlighet. Dvs har en kvinna stor sexlust, är det sällan hon tänder på enbart dig, hela livet. Hon kanske inte ligger runt, men att hon skulle vara helt exklusiv och knappt se åt andra män, samtidigt som hon har en stark sexdrift, går inte ihop.

Man kan alltså sällan få det ena utan det andra.

Och även kvinnor med låg sexdrift kan ju kära ner sig i någon annan efter 5, 10, 20 år. Precis som män kan.

• fornminne

Men herregud, det klart att vi är biologiska varelser i botten. Men vi är ju så mycket mer än det.

Det är "biologiskt" att slåss för sin överlevnad och ta det man vill ha, om man kan. Ändå gör de flesta människor inte det. Vi skulle kunna säga att det är biologiskt att både mörda, misshandla och stjäla i vissa situationer. Ändå gör de flesta inte det, och de flesta av oss har mycket höga trösklar innan vi medvetet skadar en annan människa.

Varför? Om vi styrdes av biologi, borde vi inte alla springa omkring med klubba och säga ugh ugh, eller bara hålla hos till den egna familjen / släkten och slå ihjäl eller hota alla andra som kom nära?

Nej, just det. I extrema situationer reagerar vi med reptilhjärnan, men INTE annars. De som gör det får snabbt problem med omgivningen och samhället.

Vi är biologiska, men också sociala och kulturella varelser. Och framför allt civiliserade varelser.

Men när det gäller sexdrift och könsroller, dras plötsligt biologin upp i tid och otid. Då anses män plötsligt inte kunna kontrollera sig, eller så kallar de kvinnor för "slampor" osv. Då får man ständigt höra "i grund och botten är vi grottmänniskor" osv. Ja kanske, men varför gäller inte det i andra situationer? Jag går inte på film och ser en biljakt, och sen går ut och kör som en galning själv. Men jag kanske ska göra det, eller tycka att det beteendet är ok, med argumentet: Men vad fan, vi är ju impulsstyrda grottmänniskor i grunden???

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med en slampa?