Anonym (Änglabarn?) skrev 2017-02-11 00:14:46 följande:
Går inte göra så mycket över telefon. Och hon var ju inte på plats när vi var på sjukhuset. Fick säga till personalen att be henne kontakta mig och trots det fick jag ringa och jaga henne innan hon ringde tillbaka. Och som kurator bör man väl sätta sig in i den personen man ska ringa situation. Hon borde alltså läst om hur det upptäcktes, vilken vecka och anpassa sig utifrån det.
Men hon frågade väl dig och lät dig berätta.
Jag förstår faktiskt inte hur hon kunnat agera på annar vis?
Det är jobbigt att få ett missfall. Jag har som sagt var själv fått det.
Kan inte säga vilket som var värst, det i vecka 12 eller tvillingmissfallet i vecka 15.
Eller jo lite skillnad var det. Jag mådde sämre vid det första tidigare missfallet. När jag fick det andra var jag självklart ledsen. Men det inträffade 10 år efter att jag förlorat min första man i cancer. Jag hade ett annat perspektiv på saker i livet tror jag. Man känner dock det man känner och sorg är varken en tävling i djup eller kan graderas. Men likväk trir jag du behöver hjälp att komma vidare och inte fastna i den. Kontakta vprden igen för att få en ny kurator kontakt!
Det finns också en rubrik här på fl under känsliga ämnen som heter missfall. Kanske hittar du någon där att prata med.
Jag fick också tips om en bok av vprden vid det ena missfallet "den lilla sorgen " tror jag den hette. Kanske kan det vara något att läsa.