• FVguy

Ekonomisk och Boende fråga

Hej Allesammans.

Är det någon som vet hur man gör med ekonomin. Jag och frun har valt att gå skilda vägar, Vår ambition är att göra det så smidigt som möjligt för barnen.

Till saken hör att vi haft delad ekonomi och från att vi nu tagit steget att dela på oss så vill i alla fall jag att vi skall dela på allt, hyra, mat, kostnader för bil, osv.
    Hon vill att vi skall ha fortsatt delad ekonomi och jag vill vi delar på den. För mig handlar det mycket om att ekonomin är en del av förhållandet och nu har vi inte det längre.

Sen har vi frågan om lägenheten, vilket är en 4 som båda vill ha kvar antar jag. Naturligtvis så hade det varit bra för barnen att slippa flytta i och med skola och allt sådant.

Råd i en tung tid hade varit uppskattat.

• Svar på tråden Ekonomisk och Boende fråga
  • FVguy

Just nu känns det bara tungt, tror egentligen jag skiter i vem som betalar vad. Mest ledsen över att det är över. Många tunga år, kämpat med hennes psykiska ohälsa och är egentligen mån att det går bra för henne så att barnen mår bra.

Lägenheten blir det ju naturligt vi hon som får om man läser ovanstående, mest rädd är jag för hur barnen skall ta det, och vart jag hamnar i förhållande till dom.

Blytungt just nu.

• FVguy
    Anonym (erika) skrev 2017-02-05 18:32:43 följande:
    Förstår om det är tungt. Men tror inte blir lättare om ni börjar bråka om pengar det sista ni gör.

Fokusera istället på att ta hand om dig själv och hitta bra nytt boende om det är så att det är du som ska flytta ut. Prata med vänner, börja träna och umgås med kompisar. Det kommer bli bättre när du väl flyttat ut, processat allting och börjar nyorientera dig.
    Du har rätt, vi får diskutera igenom allt det praktiska. Som hur man berättar för barnen osv. Det ekonomiska lär ju lösa sig ändå.
Svar på tråden Ekonomisk och Boende fråga