Solstormen36 skrev 2017-02-13 08:48:12 följande:
beklagar ????
Finns så mycket som kan drabba de små??
Jag tycker det känns så fantastiskt att du är gravid igen! Och jag säger som min bror sa till mig! Nästa gång kommer det gå kanon, ni har haft er otur nu! Sen får man ju extra stöd när man varit med om nåt också! Gå på så många ultraljud du får!!
Till er båda, jag har gått med i en grupp på Facebook söm är för oss som avbrutit! Har även gått med i en för oss som vill bli gravida igen..
Har fått en massa stöd där och här??
Idag är min första dag jag känner mig lite bättre... fortfarande ont och blöder men känns lite mer ok! Ska börja jobba 50% idag.. hoppas att det går bra!
(Känner) skriv gärna hur det gått på ul!!!
Kram till er!!
Jag hoppas också det kommer gå kanon. Idag har jag dock koncentrations svårigheter. Vi fick erbjudande om fostervattenprov eller moderkaksprov. Men eftersom det inte kom från oss de vår son fick ville jag inte ta risken med dessa prover då det i nuläget är högre risk för missfall än att det händer liknande igen om man genomgår ett fvp. Om ultraljudet idag visar några avvikelser kommer jag dock göra prov. Men inget jag väljer utan att det finns en indikation på att något är fel.
Jag blödde i flera veckor efter avbrytet känns långdraget efter det man gått igenom. Jag började även jobba efter en vecka. Bara för att komma igång och försöka normalisera mig. Det var riktigt tufft. Började direkt på heltid men nu i efterhand tycker jag faktiskt att jag kunde tagit det lite lugnare. Men det har ju fått fart på att leva normalt antar jag. För jag kände själv att jag försökte undvika människor affärer med bebissaker osv. Så jag kände att jag behövde ta tjuren vid hornen. Det är dock tufft och jag grät flera gånger första tiden tebax på jobbet.
Går inte en dag utan att jag tänker på min son som jag förlorat men samtidigt hade jag inte heller haft en starkare relation samt bebis som nu är i min mage. Men måste erkänna att det känns lite drygt att vara gravid i stort sätt 11 månader men är bara i vecka 14. Då jag endast hade 1 månads uppehåll mellan graviditeterna. Men den som väntar på något gott...