man och nöjd skrev 2017-05-25 00:07:20 följande:
Det glädjer mig att du höjt din nivå ett snäpp. Jag bedömer dock att Åkesson har större chanser än Annie Lööf 2017. Du nämner ju själv så kallade alternativa medier som en framgångsfaktor för sd. Jag tror Aftonbladet får vänja sig vid att yttrandefriheten gäller alla. Allt färre går på Aftonbladets lögner.
Sd har inte lösningen på de stora problem vi står inför. Det har inte Löfvén heller.
Många har insett att okontrollerad massinvandring knappast kommer göra situationen bättre. Sd's vinnarvapen är att de har förtroende i denna enda fråga.
Fortsätter skiftningarna i höger blocket, och SD inte tar majoritet. och högerblocket vinner.
Så är det inte alls otroligt att Lööf får vara statsminister.
Och detta är väl inte alls otroligt det sker redan nu 2018, men mycket kan hända dit.
Nikha sa ovan att man har hela tiden flyttat fram SD och att nästa gång ska de minsann rensa ut valet och ta majoritet.
Jag börja göra mina analyser redan 2011, med sikte på 2022.
Och var analyssteg jag gjort, har jag trott att jag överdrivit lite, men visat sig tvärtom att jag varit för försiktig i analysen när det sen kom till valresultat.
Och även nu så är man klart över min analys som var ~22-24% till 2018.
Och det jag har till stor del grundat min analysutveckling på, är just att man vägrar diskutera invandrarpolitik och då att analysen går ut på att folk söker sig dit där man tar tag i frågan.
Och alla som inbillar sig de som röstar på Sd är rasister är galna, och spelar SD rätt i händerna.
För folk fungerar så, och då som att "du ska faan inte berätta för mig vad jag ska göra", och sen gör tvärtom.
Så funkar människor.
Och att vi idag inte längre är ett demokratiskt samhälle, verkar inte oroa någon.
Det oroar mig, då SD helt garanterat kommer var hämndlystna när de får makt, och returnera tjänsten i att ignorera demokrati.
Men som man bäddar får man ligga säger nån.