The Maniac skrev 2018-06-26 00:25:54 följande:
Landet där våldtäkter och skjutningar skenar okontrollerat är säkert bäst.
Entrepenörer skjuts ned på öppen gata.
Mitt på ljusa dagen skjuts tre mn ihjäl ed automatvapen i Malmö.
Sverige är på rätt väg, allt enligt fl-vänstern. Var vinet gott?
Sverige ÄR på rätt väg. En ny vapenlag gör det mer riskfyllt att bära vapen. Nyckelfigurer (i Malmö åtminstone) har burats in. Eller lämnat Svea Rike. Så tja, jag tycker vi kan bortse ifrån att det i slutet av maj mördas två människor i bostadsområdet Kroksbäck. Likaså kan vi strunta i att det den 18:e juni sker den värsta gängskjutningen i Sveriges historia då sex män skjuts ner. Och tre av dom är hädangångna. Tre kvällar senare skjuts ytterligare en man ihjäl.
Tja, jag tycker även att vi kan bortse ifrån det faktum att riktade attacker mot blåljuspersonal har ökat ganska markant. Det är säkert bara småglin som är lite uttråkade.
Som drar iväg en och annan handgranat mot en lämplig polisbil...
Eller den här rappakalja som polisen Martin Melin skriver...
Citat:
"I slutet av maj 2018 skriver polisen Martin Melin, som kandiderar till riksdagen för Liberalerna, på sitt Instagramkonto:
Martin Melin
?Jag hamnade i Stockholmsförorten Botkyrka i går med jobbet. Och jag måste bara säga det ? vilken misär.
Och nu pratar jag inte om alla de tiotusentals människor som bor där och som är skötsamma och drivna och vill väl.
Men ?buset?. Attityden, blickarna, inställningen, snacket.
Föraktet och hur man nästan kan ta på polishatet.
Det är en sån uppförsbacke. Och det kommer ta många, många år innan det blir under kontroll. Om det någonsin blir det?."
Slut citat.
Speciellt raden:" Föraktet och hur man nästan kan ta på polishatet."
är hyfsad......talande.
Eller inte. Det drabbar ju inte kreti och pleti. Busungar som skjuter på varann. Dom har vett till att undvika collateral damage. I Sverige skjuts ingen oskyldig ihjäl.
Så....tja, vi kan lugnt vandra vidare kvällar och nätter och känna oss lika trygga som alltid.
Vi är på rätt spår. Sannerligen.