Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2018-06-14 23:39:42 följande:

Sverige hade minoritetsregering 1922 när beslutet om rasbiologiska institutet togs.

Det var en bondeförbundare (centerpartist) som la fram förslaget för riksdagen och förslaget hade stöd av (vad jag vet) alla på den tiden verksamma politiska partier.

Aaah, så med andra ord, Bill, så friar det socialdemokraterna från ansvar eftersom andra partier röstade för ett rasbiologiskt institut. Dom också.

Det var sannerligen oväntad retorik. Med tanke på vilket håll det kommer ifrån.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-06-15 22:13:36 följande:

Jag ska ge dig ett exempel som knyter an till trådens ämne och förhoppningsvis så kommer du nu förstå vad jag menar.

Du har säkert hört talas om att folk kritiserar moderaterna för att de under 1900 talet röstade emot kvinnlig rösträtt, nej till sjukkassa, nej till A-kassa, nej till fri abort och nej till en hel del andra saker som vi tar för självklarheter i dagens samhälle. Det är faktiskt helt befogat att kritisera moderaterna för att de röstade emot dessa förslag. Varför då kanske du undrar?

Jo, samtidigt som moderaterna röstade nej till dessa viktiga demokrati- och samhällsreformer så fanns det politiska partier, bl.a. socialdemokraterna som kämpade för att kvinnor skulle få rösträtt, kämpade för rätten till sjukförsäkring, kämpade för rätten till A-kassa och kämpade för rätten till fri abort.

Om alla partier hade tyckt att det var fel att kvinnor fick rösta i allmänna val så hade det varit märkligt att klandra just moderaterna för sitt motstånd mot kvinnlig rösträtt, men nu var det tack och lov inte på det viset. Därför är det befogat att klandra just moderaterna för att de röstade som de gjorde.

När det gäller det beslutet att instifta ett rasbiologiskt institut i början av 1920-talet så lades förslaget fram av en centerpartist men förslaget fick stöd av ALLA på den tiden verksamma riksdagspartier och därför blir det fånigt att att göra en politisk poäng genom peka ut något enskilt parti som ansvarigt för beslutet.

Som sagt.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-06-17 11:43:36 följande:

För det som tvivlar på att SD är på väg att bli  moderaternas regeringsunderlag. Jag ger er en moderat riksdagsman som ber SD att vara lite snällare mot M!

Ja du, Bill, det här var i sanning ett klargörande som heter duga. Du redovisar ju faktiskt vad hela den moderate valmanskåren anser, tycker och tänker.

Inte vad EN individ anser, tycker och tänker. Utan......Ja.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-06-17 17:35:08 följande:

En moderat riksdagsman.

Ahhh, det var ju en jävla skillnad...
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2018-06-21 23:51:23 följande:

Böneutropet är inget hatbudskap men det innehåller ett anti-religionsfrihetsbudskap.

Baserar du det påståendet på en översättning av samtliga gjorda böneutrop? Din egen översättning, nikha !

För jag förmodar att du kan språket flytande....!
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-25 22:15:09 följande:

De otäcka norskarna ... jag ryser.. att de är ute efter att lura svenskarna kunde jag aldrig tro

Mmm.....visst, padi.....visst!
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2018-06-25 21:57:27 följande:

Ja, han är mannen som trodde vi hade haft en terroristattack för att han nös ihop en framför TVn en kväll.

Om du hade klickat på länken, du har ju för vara att inte läsa inlägg du kommenterar, så hade du märkt att den inte gick till Aftonbladet eller Expressen utan till SVD där man dessutom både hänvisar och länkar till originalkällan.

Gjorde du några läxor när du gick i skolan?

Han är oavsett, världens mäktigaste man. Och han är vald till den positionen i ett demokratiskt val.

Hade du missat, nikha, att SvD och Aftonbladet ägs av samma medie och förlagskoncern !!!

Du verkar sannerligen ha läst din läxa..............!
  • Anton Chigurh
    The Maniac skrev 2018-06-26 00:25:54 följande:

Landet där våldtäkter och skjutningar skenar okontrollerat är säkert bäst.

Entrepenörer skjuts ned på öppen gata.

Mitt på ljusa dagen skjuts tre mn ihjäl ed automatvapen i Malmö.

Sverige är på rätt väg, allt enligt fl-vänstern. Var vinet gott?

Sverige ÄR på rätt väg. En ny vapenlag gör det mer riskfyllt att bära vapen. Nyckelfigurer (i Malmö åtminstone) har burats in. Eller lämnat Svea Rike. Så tja, jag tycker vi kan bortse ifrån att det i slutet av maj mördas två människor i bostadsområdet Kroksbäck. Likaså kan vi strunta i att det den 18:e juni sker den värsta gängskjutningen i Sveriges historia då sex män skjuts ner. Och tre av dom är hädangångna. Tre kvällar senare skjuts ytterligare en man ihjäl.

Tja, jag tycker även att vi kan bortse ifrån det faktum att riktade attacker mot blåljuspersonal har ökat ganska markant. Det är säkert bara småglin som är lite uttråkade.

Som drar iväg en och annan handgranat mot en lämplig polisbil...

Eller den här rappakalja som polisen Martin Melin skriver...

Citat:

"I slutet av maj 2018 skriver polisen Martin Melin, som kandiderar till riksdagen för Liberalerna, på sitt Instagramkonto:

Martin Melin

?Jag hamnade i Stockholmsförorten Botkyrka i går med jobbet. Och jag måste bara säga det ? vilken misär.

Och nu pratar jag inte om alla de tiotusentals människor som bor där och som är skötsamma och drivna och vill väl.

Men ?buset?. Attityden, blickarna, inställningen, snacket.

Föraktet och hur man nästan kan ta på polishatet.

Det är en sån uppförsbacke. Och det kommer ta många, många år innan det blir under kontroll. Om det någonsin blir det?."

Slut citat.

Speciellt raden:" Föraktet och hur man nästan kan ta på polishatet."

är hyfsad......talande.

Eller inte. Det drabbar ju inte kreti och pleti. Busungar som skjuter på varann. Dom har vett till att undvika collateral damage. I Sverige skjuts ingen oskyldig ihjäl.

Så....tja, vi kan lugnt vandra vidare kvällar och nätter och känna oss lika trygga som alltid.

Vi är på rätt spår. Sannerligen.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2018-07-04 00:31:29 följande:

Jag ser alla dagar i veckan ett samarbete med S framför ett med SD eller V för den delen.

Jag tror Gabbe skrev "många" M-väljare, inte EN, specifik väljare här på FAMILJELIV, som tydligen tror sig representera hela moderatera samlingspartiet...
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-07-10 08:55:06 följande:

Vilka regler och konventioner följer inte Sverige?

Nu är jag förvisso inte Tom. Men ändå...

Barnkonventionen. Där, finns en del å önska, Bill.

Artikel 2. Bla.

För att nämna något.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten