Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Padirac skrev 2017-09-26 20:58:15 följande:

Nja, skrikhögern blev mer än skitnödiga när JÅ kallades rasist i somras på Järvafältet, så det är inte så urvattnat som det påstås.

Rasist är ju ett förbannat användbart begrepp - på rasister  
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2017-09-26 20:58:15 följande:

Nja, skrikhögern blev mer än skitnödiga när JÅ kallades rasist i somras på Järvafältet, så det är inte så urvattnat som det påstås.

Rasist är ju ett förbannat användbart begrepp - på rasister 

Rasister är ju knappast ett utrotat släkte, men VAR finns de? Upp med handen alla rasister. Ingen? Nähä 
  • nihka
    Tom Araya skrev 2017-09-27 00:51:00 följande:
    Gruppen som inte röstar på...
    S är 69%
    L är 94,6 %
    M är 76,7%
    C är 93,9%
    KD är 95,4%
    V är 94,3%
    MP är 93,1%

M.a.o. stor andel som inte stödjer något av dessa partier.
    Alla dessa partier har det gemensamt att de har en hållning mot SD som de inte har mot varandra medan SD står där ensam.
  • nihka
    nattuw skrev 2017-09-27 20:48:34 följande:
    Det var dina siffror...
    nihka skrev 2017-09-27 00:35:10 följande:
    Enkla lösningar på komplexa situationer där man pekar ut en syndare och hetsar med hen har ALLTID fungerat.
    Jo hetsen mot SD har onekligen fungerat rätt bra, för SD. Fast jag tvivlar på att tanken bakom var att SD efter bara två mandatperioder skulle vuxit så pass mycket att de ser ut att kunna bli Sveriges näst största parti efter nästa val. Och det utan att själva behöva delta i debatten annat än i en mycket ringa utsträckning
    Nope. Jag har inte uttalat mig om befolkningen. När jag pratar om hur stort stöd det ena eller andra partiet har håller jag mig till skillnad från dig till den röstberättigade andelen av befolkningen.

Det är SD som hetsar mot invandrare. Det är SDs signum. Hets, hets, hets. Om andra därför vänder sig emot dem har de bara sig själva att skylla.
  • nihka
    nihka skrev 2017-09-27 22:24:14 följande:
    Nope. Jag har inte uttalat mig om befolkningen. När jag pratar om hur stort stöd det ena eller andra partiet har håller jag mig till skillnad från dig till den röstberättigade andelen av befolkningen.

Det är SD som hetsar mot invandrare. Det är SDs signum. Hets, hets, hets. Om andra därför vänder sig emot dem har de bara sig själva att skylla.
    SD hetsar inte bara mot invandrare utan mot muslimer, homosexuella, kvinnor och oliktänkande i största allmänhet.
  • nihka
    Padirac skrev 2017-09-27 22:48:41 följande:
    Yes, äntligen common ground Skål 
    Tror jag, inte. Den som anklagar moderata väljare för att vara vänsterextremister har inte riktigt koll på vad som utgör varken höger- vänster- eller vadsomhelstextremism.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-09-27 23:02:16 följande:
    Snart så kan man lära de allra minsta ett nytt läte.

Vad bräker fåret? Bää!

Vad skäller hunden? Vov!

Vad ylar skrikhögeraktivisten? MassinvandringTomte

Lätet är bara en snuttefilt eller en tomteluva. Det finns så gott som ingen som vill ha massinvandring, hur man nu ska definiera det. 

Drar man upp tomteluvan över ögonen så man kan se och slutar leka blindbock  så kan man råka upptäcka att det har hänt mycket sedan 2015Skrattande
    Nope inget har förändrats sedan 2015. För det här klientelet befinner sig Sverige i ett permanent kristillstånd sedan 1980-talet när SD först uppmärksammade att det var fullt i Sverige
  • nihka
    MsBöna skrev 2017-09-27 23:12:55 följande:
    de värnar om svenskar, kristna värderingar och om kärnfamiljen. Bara för du inte delar de åsikterna så är det inte samma som att de "hetsar mot" oliktänkande. Snarare är det ju exakt det du gör med ditt inlägg.
    Hahahaha!

Skulle SD värnar om kristna värderingar. Så som "Älska din nästa såsom dig själv"???

Sure.
  • nihka
    Padirac skrev 2017-09-27 23:10:42 följande:
    Det är helt sant som du säger - men att tillstå att att extremism är fel ute är ett första steg. Om man tror att M är vänsterextrema så har man som du säger inte koll på skalan utan tror att man själv INTE är högerextrem.
    Visst och gäller samtliga högerväljare - är du anti SD är du enligt somliga lite hesa individer vänster(extremist) och för lite god mån kan man även slänga in (radikal)feminist - utan att ha minsta på fötterna.
  • nihka
    MsBöna skrev 2017-09-27 23:45:57 följande:
    Du nämnde väl själv att de var emot homosexuella, som du vet är det även bekant inom kyrkan att värna om kärnfamiljen? Kan du se kopplingen?
    Nej. jag ser ingen koppling mellan kristna värderingar och SDs intoleranta syn på sin nästa såsom homosexuella och invandrare. Det gör inte heller exempelvis biskopen för Växjö stift:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/biskopen-tar-stallning-mot-sverigedemokraterna

Fler frågor du behöver få besvarande upprepade gånger?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten