Padirac skrev 2017-10-15 15:38:51 följande:
Det förstår jag mycket väl,
men jag håller inte med om att media behöver skriva hudfärg, religion eller hårets krullighet/rakhet i allmänhet.
Brukar du vara ute och leta efter gärningsmän? Det brukar inte jag och inte heller den stora delen av de som tar del av media.
Det är polisen som letar efter gärningsmän, inte genom att hitta case i media där gärningsmannen inte bekrivits, utan genom polisanmälningar. I de fall Polisen letar efter någon och vill ha allmänhetens hjälp har de till exempel gått ut med namn och bild.
Förstår du skälet till att media beslutade att sluta beskriva gärningsmän, rasistiska krafter använde dessa uppgifter för att driva opinion och propaganda som saknade förankring i fakta. Avpixlat m.fl använder sedan detta för att driva ytterligare opinion och propaganda om pk-samhället som mörkar.
Hur ska man göra en korrekt gärningsmans beskrivning utan berätta om färg?
Konstigt att du väljer lägga på religion och annat crap, när vi pratar om varför folk sökt sig till Avpixlat.
Vad jag gör är totalt ointressant, utan jag berättar varför en hel del folk har sökt sig dit.
Jag polisen letar, gärningsmanna beskrivningar är för polis, allmänhet och så folk kan tipsa om de sett gärningsman.
Visste du inte detta?
Jag förstår att såna här åtgärder är kontraproduktiva, där en tillsynes mycket nischad site helt plötsligt får bli nationellt väl sprid.
Förstår du bara driver med mig.