Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Som vanligt är det bara Israel som ska kritiseras.
Fy fan, rent ut sagt, vad skönt det ska bli att slippa representeras av denna antisemitiska utrikesministen Wallström om 3 veckor när jag flyttar.
Moderaterna och och deras vägval, ja ...
www.tidningen.nu/sabuni-viktigt-vagval-vantar-oss/
Nyamko Sabuni, knappast din normala White Power-aktivist, till och med hon förespråkar nu att Alliansen skall söka stöd hos SD där man tycker lika. Detta adresserat i huvudsak till hennes eget parti, Liberalerna, och givetvis även till C:
Jag har läst om hur socialdemokraterna behandlade kommunisterna på 50-talet. Det är intressant. Stenhård konfrontation på arbetsplatserna för att hålla dem nere, men i riksdagen accepterade man deras stöd för att kunna regera. Det bör vara modellen för behandlingen av sd: hård konfrontation där man tycker olika, öppenhet att samverka där man tycker lika. Allianspartierna borde konstatera att de inte har sämre förutsättningar att regera än de rödgröna. Majoriteter för sakfrågor ska kunna sökas såväl vänsterut som högerut.
Alltså precis den omsvängning som M redan har gjort.
Nyamko Sabuni - ännu en person för vänstern att sortera in bland "högerextremister, rasister och nazister" jämte sådana som Janouch, Heberlein, Bali, Jezewski, Birro, Sanadaji ...
Sedan tredje kvartalet 2016 har stödet för Moderaterna i Stockholms län minskat från 31 procent till 19 procent..
www.dn.se/sthlm/raset-for-moderaterna-storre-i-stockholm/
Det är inte jag som är Nyamko Sabuni. Jag lovar.
Sabuni vill också att Liberalerna ska gå tillbaka till att ställa mer krav på individer som kommer hit och vill bo i Sverige. Bland annat språktester för medborgarskap. Och hon varnar för att gå tillbaka till slappare migrationspolitik och kopplar det till hur många man kan a emot och ändå behålla kvaliteten på den svenska välfärden.
Så, vad kommer maktens nätkrigare att sätta för epitet på henne nu?
För det är ju så: skulle Liberalerna gå på den linje hon förespråkar så är S borta från makten för lååååång tid framöver. Sossarnas mardröm. Då krävs snabb aktion för att minimera skadan.
Eftersom det är din våta dröm att alliansen ska börja samarbeta med SD så..
Jag ser det så här, i samma ögonblick som alliansen med moderaterna i spetsen på allvar börjar samarbeta med SD så kommer M decimeras till ett mycket litet parti samtidigt som alla social-liberalt sinnade liberaler och centerpartister kommer att fly till socialdemokraterna. Dvs om alliansen börjar samarbeta med SD så är det sista spiken i kistan för alliansen.
Finns det ens liberaler i Sverige, då inte ens det parti i riksdagen som kallar sig liberaler ens är i närheten av att vara liberala.
När Fredrik Reinfeldt ledde moderaterna gick många liberalt sinnade till moderaterna. Många av dem har nu lämnat moderaterna och hittas numera i centerpartiet och hos liberalerna.