Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Det väl ände inse att det är stor skillnad på att stifta lagar som en majoritet är för och som motverkar samhällsproblem, mot att förbjuda det som en majortiet av kvinnorna själva vill.
Ett förbud/tillstånd som dessutom inte påverkar vårt samhälle utan enbart kvinnorna själva.
Nej, argument som "den oföddes rätt" eller religiösa argument är inget för mig, dom är alldeles för flummiga och ovetenskapliga, och har heller inget stöd hos majoriteteten av kvinnor.
Vad gäller antal veckor så har jag ingen åsikt, det är upp till de med kunskap att avgöra det, jag är inte kvinna, så jag kan inte ens sätta mig in i själva problematiken som en graviditet medför.
Därför avhåller jag mig från annat än ett generellt tyckande.
Aborter påverkar samhället liksom om folk får bestämma själva över bältet. Att du personligen anser att det inte påverkar är irrelevant i sammanhanget.
Det är folket som avgör som sagt och i de allra flesta demokratier har man mer restriktiva abortregler än i Sverige. Vi lär följa efter och så har redan skett.
Beträffande vetenskap är din åsikt inte mer vetenskaplig än någon annan. Du grundar din åsikt på att fostret är kvinnans kropp. Precis som abortmotståndare menar att det inte är det.