Padirac skrev 2017-10-04 21:02:51 följande:
Ok, nytt försök.
Pratar vi om skattefrågan SD och S i ett inlägg längre upp sades kommit överens om?
I så fall har jag dessa saker.
SD och S kom inte överens om något. De röstade var för sig och SD vill fälla Alliansnregeringens förslag till ytterligare skattesänkning av sina alldeles egna skäl, inte för att de kommit överens med S om detta.
Det är ingen särskilt smart politisk strategi att utöva utpressning för att uppnå sina politiska mål, det är ett omoget och misslyckat försök att få igenom sina förlag. Titta på vart det tagit dem, ingen vill förhandla med dem, de är opålitliga. Är det smart? Politik sägs vara det möjligas konst, att förhandla, kompromissa och tala för sin sak är en del av politiken. Utpressning? Nej det är inte smart, vilket den icke existerande politiska viljan till samarbete hos de andra partierna med utpressarna SD visar
Sen är det fel att inte bedöma SDs politik för var det är i denna tråd där vi pratar om Ms förfall då de vill(e) ge sig i lag ett rasistiskt parti med nazistiska rötter.
Man får inte glömma att man aktivt uteslutit SD ur den politiska processen.
Sen att det är av en "beundransvärd" ursäkt är en annan sak.
Det är en extremt smart strategi att sätta en kil in mellan partier genom ge S denna.
Detta går inte komma ifrån, sen hur ärligt det kan man fråga sig.
Likväl att vägra samarbeta med SD, ens om saker man är överens om är lika omoget.
Så vi får inte hoppa på några höga hästar här, när man i politiken och de traditionella partierna inte är bättre.
Vet du kommer säga att man inte måste samarbeta, nej, det är sant.
Men när man säger man ska utesluta dom överallt, då har man pissat på demokratin.
Då det finns massor av saker man kulle kunnat samarbetat med SD, som inte har nått med det du upprepar så ofta du kan dvs om rötter och historia om nazism.
Vi lever idag inte igår, och anser det finns tillräckligt och lägga på SD som det är, än prata forntid.
Även den strategi här, är inte för locka väljare, utan för att splittra de som nu samarbetar.
Och för få en större chans till samarbete, jag alltid haft analysen att man kommer samarbeta med SD en dag(under förutsättningen inget extremt sker)
Som sen kan sekundärt sprida sig till väljarna, men frågan hur stor effekt den har, låg skulle jag gissa.
Historia och rötter skiter jag fullständigt i när jag pratar om en politisk strategi.
Sen tycker jag SD är ett skitparti, men en helt annan historia.