Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

RMC skrev 2017-06-21 17:28:02 följande:
    Jo det var oreglerad invandring.  

Det som exempelvis EU nu försöker driva igenom med fördelning av flyktingar är reglerat.

Om du inte klarar av att stöta dina fantasier mot fakta och vad som verkligen skett och hänt kanske inte ett öppet debattforum är rätt plats för dig?
    Sverige har haft reglerad invandring sedan 60-talet. Men misströsta inte. Du är inte ensam om att ha missuppfattat. Här är en artikel där självaste LO begår samma tankefel som du och rättas:

https://www.svd.se/lo-aterga-till-reglerad-invandring

Hur får du ihop det med att man måste söka och få besked om något samtidigt som det är oreglerat?
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 18:01:06 följande:

Den flyktinginvandring som här närmast diskuterats var inte reglerad,
    men det står var och en fritt att inbilla sig det och fantisera vidare om sin inbillning.

Att de som kommit hit senare måste söka asyl , vilket en stor del inte gör utan gömmer sig här ändå, är en annan sak, försök skilja på det, kan ni inte det, men så fortsätt leva i er fantasi då, vem bryr sig.

Tänk så här när det gäller reglerad och inte reglerad. Reglerat är när det finns regler och oreglerat är när det inte finns några regler.

Det fanns alltid regler, även när det kom många. En del fick stanna och andra inte och alla kanske inte har fått sina beslut än. Visst, några ansökte aldrig med då uppehåller de sig i landet utan uppehållstillstånd med allt vad det innebär enligt reglerna. Som reglerar.
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 18:33:32 följande:
    Du börjar bli sanslöst tjatig , du förväxlar reglerad asylprocess med oreglerat inflöde av "flyktingar" från mellanöstern.

Jag har aldrig påstått att det inte finns en reglerad asylprocess, i teorin alltså, i praktiken är den också mer eller mindre havererad.
    Då påstod att Sverige hade oreglerad invandring. Du kan inte hitta på egna alternativa betydelser för ord och begrepp. Reglerad invandring betyder att det finns en process för både flyktingar och andra migranter.

Du är inte det minsta tjatig
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-06-21 18:38:05 följande:
    Aha, du har anslutit till KillBills pedagogiska klubb.

Jag tror att ni har ett sisyfosarbete framför erSkrattande

Själv är jag nog mer inne på Ronny Erikssons "Det är aldrig försent att ge upp" när det gäller att försöka förklara enkla begrepp för somliga.

Men så är jag nog lite lat också.
    Så du vill inte ta på dig uppdraget att på ett liknande sätt förklara att Venzuela inte är ett nordisk land?
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 18:47:26 följande:
    Jag påstår inte
    , Sverige hade en oreglerad flyktinginvandring under den specifika perioden.
    Det är ett faktum.

det är int lönt att förklar för den som int begrip.
    Vet du själv vad du påstår här? Jag gör det inte iaf.
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-21 19:16:22 följande:
    Spelar det nån roll om det kallas assimilering eller integration? Integrationspolitiken har ju verkligen varit lysande senaste 20 åren, eller?

Har SD sunkig politik? Ja, det tycker jag nog. Är det bara SD som bibehållig samma ståndpunkt sen 1980? Nej, knappast.
    Ingen mer än SD för SD-politik. Ingen mer än SD vill ha SDs sunkiga assimileringspolitik. Andra partier reglerar utifrån rådande situation medan SD har samma ståndpunkt sedan 1988: Det är fullt.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-06-21 19:08:29 följande:
    Haha,

Det finns en hel tråd någonstans här på forumet där en av de här personerna är arg för att Fridolin inte behärskar svenska i och med att Fridolin säger att Sverige bara tar emot några av all världens flyktingar.

I den tråden försökte jag förklara att några kan vara ett relativt begrepp, men personen envisades med att påstå att Fridolin hade menat att Sverige tar emot  sådär tre stycken.

Det var då jag kom att minnas Ronny Eriksson ord som väl när jag tänker efter borde vara att det aldrig är för tidigt att ge upp.

I samma tråd hävdade personen att Adaktusson tror att Syrien är ett grannland till Sverige.

Så kom inte och säg att jag inte försökt bringa lite ordning i svampstuvningenSkrattande

www.familjeliv.se/forum/thread/72796120-nagon-miljopartist-som-kan-oversatta/7
    *tar mig för pannan*

Jag vet hur det är att utsättas för tortyr genom text och låter oftast ögat bara ta ett hoppeliskutt över.
  • nihka
    Lektion 1. Reglerad invandring.

Sverige tillämpar en reglerad invandring, med ett regelverk som har fastställts av riksdagen och i internationella överenskommelser. Grundläggande författningar är bland annat Utlänningslagen[2] och Utlänningsförordningen[3], samt EU:s gemensamma regler om till exempel fri rörlighet, asyl och arbetskraftsinvandring.[4] Frågorna handläggs inom riksdagen av arbetsmarknadsutskottet och inom regeringen av Justitiedepartementet och Integrations- och jämställdhetsdepartementet. Ansvarig myndighet för prövning av rätten till invandring är Migrationsverket. Juridisk prövning av verkets beslut görs av Migrationsdomstolarna.
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-22 08:19:31 följande:
    Skrattar lite åt lektionen du hänvisar till. Säg mig, hur kan fri rörlighet inom EU gå ihop med en reglerad nivå på invandringen?

Vad gör du om det inte kommer hit en jävel? Måste du tvinga in folk då för att nå upp till den reglerade kvoten?
    Sverige tillämpar en reglerad invandring, med ett regelverk som har fastställts av riksdagen och i internationella överenskommelser. Grundläggande författningar är bland annat Utlänningslagen[2] och Utlänningsförordningen[3], samt EU:s gemensamma regler om till exempel fri rörlighet, asyl och arbetskraftsinvandring.[4] Frågorna handläggs inom riksdagen av arbetsmarknadsutskottet och inom regeringen av Justitiedepartementet och Integrations- och jämställdhetsdepartementet. Ansvarig myndighet för prövning av rätten till invandring är Migrationsverket. Juridisk prövning av verkets beslut görs av Migrationsdomstolarna.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2017-06-22 08:51:03 följande:

Nu har Batra lyckats med konststycket att jobba sig ner ända till botten, vad avser förtroende hos den sveska väljarkåren, men att tanten skulle fatta det och avgå är, nog för mycket att begära av henne.
    http://www.dn.se/nyheter/politik/majoritet-ser-kinberg-batra-som-en-belastning/

Själv tänker jag fira Batras glädjande bottenplats, med att utbringa en skål för den placeringen på midsomarafton, och givetvis utbringa minst ett dubbelt skålande för Lövens fortsatta och helt förväntade klättring till toppen.
    Som (fd) moderat väljare tycker jag, och uppenbarligen många med mig, att det är synd eller till och med oacceptabelt att AKB valt att gå den vägen, men inget ont som inte för något gott med sig - hon bröt dödläget.

Jag tänker skåla för Sverige och önskar regeringen lycka till fram till nästa val och ser fram emot nya spännande politiska konstellationer.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten