FDFMGA skrev 2017-06-18 17:19:51 följande:
Javisst.
Hon skulle ju ha kunnat hänvisa till moderaternas vallöfte att inte samarbeta med SD och förklarat att så länge hon är partiledare gäller detta under denna mandatperiod - och vill man ha en ny inriktning så får det ske med en annan partiledare.
Det är inte svårt att tänka sig hur många fler moderater som skulle ha blivit före detta moderater om skrikhögerfalangen först hade sett till att Batra hade fått gå och att man därefter inlett ett samarbete med SD.
Nu tror jag inte att Batra blir långvarig som partiledare, hon kanske följer andras exempel och går till C
Hursomhelst så kommer nog samtliga partier utom, C, V och SD att byta partiledare under nästa mandatperiod.
Ja vet! Varför, varför, varför gjorde hon inte det? Jo, för att hon lyssnade på gaphalsarna.
Jag har sagt hela tiden (under tiden jag blivit kallad vänsterextremist) att det ska bli jävligt intressant att se hur det går om den dittills nöjda och tysta borgerliga röstaren skulle reagerar om någon bytte fot i SD-frågan. Och nu vet jag att det finns många, MÅNGA fler av mig därute.
Jag tror Moderaterna har kapacitet att krympa till runt 10%.