Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Funderar över regeringsalternativet s+C+L. Var skulle detta hamna på den politiska skalan?

Idag är ju S+MP-regeringen kraftigt influerad av V+MP och därmed blir resltatet en ganska extrem vänsterpolitik.

Med C+L+s skulle Sosse-politiken istället få en slagsida åt höger, vilket förhoppningsvis skulle göra en rätt så stor skillnad för svensk politik - i positiv riktning.

Undrar om alla som hoppas på detta alternativ inser vad det innebär.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-24 17:06:33 följande:
    Tråkigt att någon skrivit att du är mentalsjuk.

Jag är inte överdrivet anmälningsbenägen och har själv inte anmält någon av de förmodligen 100-tals gånger jag kallats mentalsjuk och liknande utan snarare sett dessa som illustrativa  exempel på den sortens språkbruk som inte minst florerar inom skrikhögern och bland SD-aktivister.

Jag tycker att du ska anmäla den sortens inlägg om du tar illa upp, den som skriver så har ju passerat gränsen för all anständighet.

Visst förekommer det att Trump twittrar och att moderatorer här på FL deltar i debtten, men i det senare fallet framgår det då att de är just moderatorer. Jag har för mig att det finns en som kallar sig Kerubmamman, testa att sök på detta nick så ser du hur det framgår att det är en moderator som deltar i debatten.
    Nu har jag väl inga större problem med att bli kallad vare sig mentalsjuk eller brunhöger. Sådant dravel säger mest om den som skriver det. Däremot finner jag det märkligt att dylika personangrepp får stå kvar medan till synes harmlösa inlägg tas bort.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-24 21:11:10 följande:
    Jag brukar sällan anmäla inlägg och vill naturligtvis inte ifrågasätta din förmåga att avgöra om du verkligen blivit kallad mentalsjuk.

Kan du inte ange i vilket inlägg du blir kallad mentalsjuk så ska jag anmäla det?

Jag skulle bli förvånad om jag får min anmälan nekad, däremot skulle det inte förvåna mig om den som haft den dåliga smaken att kalla dig mentalsjuk får en tids avstängning som påminnelse om att det inte är tillåtet med personangrepp på FL.
    Om du sågärna vill anmäla inlägg så kan du anmäla dina egna där du kallar mig för skrikhöger/brunhöger.

När jag svarade på inlägget om "mental"-sjuk med en fråga om detta verkligen var on-topic så blev jag avstängd. Just saying. Är det verkligen så himla konstigt om man ifrågasätter modereringen efter det?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-24 21:14:43 följande:
    Du skulle förmodligen få en politik som ligger mellan förra alliansregeringen och den nurvarande om man utgår från höger-vänsterskalan.

Dessutom skulle du med ganska stor säkerhet få en regering med riksdagsmajoritet.
    Skulle tro att om det alternativet får majoritet så bildar de regering. Dock tror jag sannolikheten är låg att de får egen majoritet.

Men...de vorde ha goda förutsättningar att regera i minoritet. Tror knappast M+V kommer överens om en alternativ budget.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-24 22:56:54 följande:
    Det finns en tråd där forumvärden förklarar skillnaden mellan ett personangrepp och ett åsiktsangrepp.

Om du vill kan jag länka till den. Det är inte att personangrepp mot alla moderater och sverigedemokrater att klassa dessa partier som brunhögern. Det är heller inget personangrepp mot alla vänsterpartister att klassa V som kommunister - eller att klassa MP som salladskommunister.

Det kan mycket väl vara så att du har missförstått det där med att du blev kallad mentalsjuk också eller snarare att detta inlägg aldrig blev anmält och därför heller inte bedömt. Om du verkligen blev kallad mentalsjuk så kan jag ta gift på att inlägget skulle raderas om du anmälde det.
    man och nöjd skrev 2017-06-24 21:35:13 följande:
    Skulle tro att om det alternativet får majoritet så bildar de regering. Dock tror jag sannolikheten är låg att de får egen majoritet.

Men...de vorde ha goda förutsättningar att regera i minoritet. Tror knappast M+V kommer överens om en alternativ budget.

Javisst. De skulle ha godå förutsättningar att regera som minoritet också.
    Korrekt jag förstår inte forumreglerna isåfall. Är det okej att kalla S för brunvänster menar du. Om ja, är det då okej att kalla en enskild S-sympatisör för brunvänster?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-24 23:29:04 följande:
    Det är ok att påstå att någons åsikter är rasistiska men inte särskilt meningsfullt om man inte motiverar varför man anser detta. Till exempel - någons åsikter att Jomshof gör rätt när han säger till en svensk medborgare som bott här i 26 år att denne inte är svensk, inte är välkommen i Sverige och bör lämna landet är rasistiska.

Om du däremot rakt av påstår att en person är rasist så är det ett personangrepp.

Jag såg tidigare idag att någon påstod att S är ett fascistiskt parti. Det är ett lika okunnigt som korkat påstående men förmodligen helt ok.

.
    Så om  man påstår att en person är brunhöger så är det ett personangrepp?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-25 13:31:45 följande:
    Skulle det kunna vara - har du något exempel?
    Så man kan alltså kalla någon för brunhöger utan att det är personangrepp?
  • man och nöjd
    klyban skrev 2017-06-25 14:55:49 följande:

Bara om du är där kan det bli ett personangrepp.
    Men visst är det ett lamt uttryck, och är bara till för att trycka ned och antyda nazism.
    Men oroa dig inte, du använder väl liknande uttryck om vänstern?

Brukar svara med "brunvänster" bara för att förtydliga hur knäppt uttrycket är.

Att försöka koppla moderaterna till nazism är precis som du skriver rätt så lamt.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-25 20:40:33 följande:
    Nej, jag betvivlar att jag kommer att få se något konkret exempel.

Men jag minns när en brunhögeraktivist skrev att hen hoppades att ett av mina barn skulle bli gruppvåldtagen.

Den aktivisten blev visst bannad under detta nick, inte desto mindre tillhör aktivisten fortfarande den skara som anser att moderatorerna behandlar dem orättvist.

Gemensamt för många av de som blir kränkta är att de kommer tillbaka till FL under ständigt nya nick och lika ständigt är de kränkta.

För övrigt var det inte jag som anmälde personen som hoppades på en våldtäkt, men någon annan ansåg tydligen att det är angeläget att sätta tydliga gränser för brunhögerklientelet.
    Anekdotisk bevisföring.

Övrigt: Det krävs betydligt mer än en vänstervriden moderator för att jag ska bli kränkt.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-25 21:18:08 följande:
    Nja, jag citerade inlägget i en annan tråd så även om ursprunget är borta så finns mitt exempel på brunhögerns uttrycksmedel kvar.

Jag kan säkert ta fram det om du så önskar medan dina anekdoter tycks förbli sagor där du försöker skylla på vänservridna moderatorer.

Herregud. Det finns nå´n gammal religiös sång med refrängen "Ty jag är frälst, härligt frälst" i skrikhögertappning blir det i stället "Ty jag är kränkt, härligt kränkt".

Jag tror inte att man kan förstå högerpopulismen om man inte inser att kränkthet i alla dess former är basen för den illaluktande soppa högerpopulismen kokarSolig
    Att extremister på båda flanker uppför sig illa är väl inget nytt?

Vad har jag skyllt på vänstervridna moderatorer?

Du försöker alltså intala mig att jag är kränkt. Suck.

Jag tror att det är ganska enkelt att förstå vänsterpopulism, skrikvänster och brunvänster.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten