nihka skrev 2017-03-24 18:04:55 följande:
Ja, jag sa ju det: du gissar.
Lotto. Pass.
Är det åttonde varvet nu eller? SD är ett rasistiskt parti, men nej, alla som röstar på ett rasistiskt parti behöver inte vara rasister. Försök inte klistra din syn på mig.
Tröstande. Pass igen.
Jag pratade om rasism och hur uppfriskande det var med lite ärliga rasister. Bra exempel tyckte jag.
Nej, det är inte fakta att Hitler gjorde en massa gott. Det är en åsikt. Din åsikt. Gott och ont hör aldrig till faktavärlden utan till etik- och åsktsvärlden. Att inte kunna skilja på dessa är en del av din okunnighet.
Jag har inte plockat något ur sitt sammanhang. SD är mycket tydliga med att det finns en "nedärvd essens". Du har inte alls bemött det innehållet utan bara avfärdat det. Min gissning är att du inte begriper vad det står och inte klarar av att resonera runt det varför du lägger det i din mycket stora papperskorg.
Kan du översätta "det ologiska varför en inte rör sig alls(nästan)" till begriplig svenska? Eller så kan jag låtsas ihop med dig att det jämte en massa annat är fullständigt begripligt. Så du inte känner att det blir för ad hominen personligt i sig själv
Blir rätt tokigt om jag ska förklara vad analys betyder och innebär.
Jag föreslår du återkommer 2018 om inte SD ligger på 22-24% och till 2022 ligger på egen majoritet eller bra nära.
Så får vi se vem som gissar bäst.
Vore väldigt skoj vad du tror på för procent, så kan vi jämföra nästa år och om 5år se vem som var närmast.
Och jag vet att jag blir närmast om det fortsätter på inslagna vägen och säger saker om SD som inte stämmer, eller på sin höjd en halvsanning.
Lotto ja, exakt så.
Fast jag vet att det inte var medvetet.
Om du säger hela tiden SD är ett rasistiskt parti, vilket dom inte är(
Men visst dom har väldigt konservativa idéer.)
Sen kommer du till biten där du tror att du inte alla säger väljarna är rasister.
Väljarna röstar ju på detta rasistiska parti, men inte är rasister.
Noll logik.
Du valde att inte säga det var en enda persons personliga åsikt, som inte ens återberättat någonstans.
Du smög in det med SD principprogram(eller vad det nu hette).
Och sen blir du kränkt tycker du när jag undrar vad du hitta den smörjan som du ville pinna på SD.
Jo, Hitler gjorde massa gott, spelar det så stor roll för dig att blunda för detta.
För mig är han fortfarande en av de större äcklen som existerat, då han gjorde så extremt mycket dåligt.
Var inte så svart och vitt, blir bara så konstigt då.
Jo, det var urplockat ur ett större stycke text, som hade bra mycket mer än det du tog ur sitt sammanhang.
Sen avslutar du med att citera en mening där du inte ens tar med alla orden.
Och sen springer du till mig och undrar vad jag skrev, humor, humor, sjuk, sjuk, humor
Men berätta istället för oss varför den siffran är såpass mycket bättre än dom andra och föregående president.
Din ad hominem som DU skriver, och som du inbillar dig fungerar som en diskussionsteknik, den får du stå för.
Blanda inte in mig.