Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Världsmedborgare skrev 2017-03-17 18:38:40 följande:
Sahlin är borta men Tobé är kvar, och kan fortsätta göra skada.Så bort med fifflaren så är problemet löst, och vi skattebetalare slipper dras med en politiker som inte kan skilja på ditt och mitt.
Och jag skiter helt i om det är 5 sek eller 5 miljoner sek, är man förtroendevald så ska man ha så pass mycket vett och moral, att man inte använder andras pengar än till vad dom är avsedda för.
Jag är så less på detta klemande med politiker och andra ledande personer.
Ska vi bli av med sån´t här missbruk och rena olagligheter, då är det enbart riktigt hårda påföljder som fungerar.
För i den här gruppen människor så fungerar rättsliga påföljder, det skrämmer skiten ur dom.
Och just nu så pågår debatten om krafttag mot vardagsbrotten som förblir olösta och anmälan som bara läggs ner.
Då vore det en bra idé om politikerna tydligt visade att man inte tolererar nån som helst kriminalitet i de egna leden.
Så att säga, först sopa rent framför sin egen dörr.
Du glömmer ett par viktiga faktorer:
Ett, att Mona är sossa och Tobé är moderutt - högern har alltid frikort för att bete sig svinigt, medan vänstern avkrävs perfektion.
Två, och kanske viktigare - Mona är kvinna och Tobé är man. Kolla in hur många kvinnliga politiker som avgått efter skandaler, och hur många manliga som gjort samma sak.