Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

nihka skrev 2017-12-20 09:43:25 följande:
    Länken funkar inte
    tinyurl.com/ya9ef4pq

Hoppas det funkar nu. har märkt att det inte funkar så bra med länkar här.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-12-20 11:39:22 följande:
    Svårt att avgöra på det underlaget. Har själv klantat mig på liknade vis för länge sen när jag länkade till en brittisk nazistsajt. Jag ville visa källan till de rasbiologiska "bevisen" och fick skrivstopp i en vecka. Så kan det gå
    *hoppsan* Förvånad  Skrev du inlägget så att det kunde misstolkas som stöd till "rasbiologi" ? Jag skulle nog kunna misslyckas med att uttrycka mig "korrekt" då jag ibland har svårt att formulera mig. Men att beställa böcker från en (eller i hans fall, två) tvivelaktiga siter med kopplingar till extremism borde ju gå att undvika. Jag är också historieintresserad men föredrar t.ex. amazon.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2017-12-20 20:53:29 följande:
    Nej, bara inte tillåtet att länka oavsett orsak. Det tycker jag är bra.5
    Får försöka komma ihåg det Foten i munnen
  • Abegayle70
    man och nöjd skrev 2017-12-21 10:38:21 följande:
    Din gamle morfar gjorde sannerligen världen minst en otjänst.

Sverige lever högt på gamla meriter, därav finns en del okej resultat i diffusa undersökningar. Hårda fakta är att vi leder när det kommer till våldtäkter och  marginalskatt. När det gäller grovt våld vet jag inte riktigt hur det ligger till. Skulle vara intressant att se antal skjutningar per capita jämfört med länder i västeuropa.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6770148

"Nästan fem gånger fler skjutningar i Sverige än i övriga Europa"
  • Abegayle70
    Bobby Clarke skrev 2017-12-31 15:52:03 följande:
    Rätt många bokstäver är det ja.

Men litar man på en spåkula inköpt på Rusta, som sagt att Moderaterna skulle få 10% i nästa val, säger väl det mesta.
    Det här inlägget var det enda på flera sidor som överhuvudtaget hade en gnutta relevans till trådämnet.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-12-31 17:15:29 följande:

Det tycker jag inte.

För några år sedan så existerade det inte några påstådda moderater som skränade om att Sverige som världsmästare i våldtäkter med mera, med mera.

Skrikhögerns ommanning av M är en konsekvens av de signaler som gavs till det rasistiska SD under Kinberg Batras tid som partiledare och visserligen har Kristersson varit tydligare än Batra om att ett samarbete med SD är uteslutet - men tydligen inte tillräckligt tydlig.

Så småningom så kommer skränet om godhetsapostlar, massinvandring, pk-eliter, kulturberikning och liknande att antingen bli en del av moderaternas väljarbas eller också får vi tillbaka det tillstånd som rådde för några år sen då det i var och varannan tråd gapades om att SD är svaret.

Apropå ingenting så såg jag att palestinierna fått en nytt "varumärke" i kampen för ett Palestina. Man ska inte förakta kraften i ett budskap som framförs av en 16-årig aktivisttjej, i synnerhet inte med det utseende och den klädsel hon har.

Det var visst någon israelisk journalist som hade synpunkter på vad man borde göra med henne i ett mörkt rum och utan vittnen.

Massmedias gullande med denna person är helt obegripligt. Personen i fråga är född av bosniska ochsyriska föräldrar så den palestinska kopplingen är ... ja välj själv.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-12-31 17:41:13 följande:

Jag är inte så insatt i hennes bakgrund och heller sällan särskilt intresserad av etnicitet.

Däremot tror jag att oavsett vad man kämpar för så är det viktigt med effektiva symboler, vilket hon har förutsättningar att kunna bli - och  för att anknyta till trådens ämne moderaternas moraliska förfall.

Visserligen var det bara en person vad jag vet som skrev om vad som borde göras med 16-åringen i ett rum utan vittnen, men det anknyter mycket väl till vad radikaliserade högerpopulister i Sverige anser att man bör göra med kvinnor som inte lyder.

Jag lyssnade lite på hennes berättelse i något Youtubeklipp, propaganda kanske, kanske inte. Men att bo i närheten av havet men inte ha tillåtelse att besöka havet var en beskrivning som jag kunde ta till mig.

Nu är det ju ett par år sedan hon var 16. Men den detaljen är väl inte så viktig...
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-12-31 18:43:00 följande:

Både och.

Kanske inte utifrån henne som symbol för kampen för en palestinsk stat, men naturligtvis viktig ur en annan aspekt.

jag kan inte bedöma hennes ålder, enlig Reuters är hon 16 år.

uk.reuters.com/article/uk-israel-palestinians-teen/palestinian-teenager-who-slapped-israeli-soldier-to-face-charges-army-idUKKBN1EM1OV

Är hon äldre än så kanske den israeliska journalist som hade synpunkter på vad man borde göra med henne inte är lika sugen längre.

Shirley Temper som hon kallas för har varit en följetong här. Hon kommer från en släkt av terrorister. Hennes kusin mördade flera oskyldiga i ett självmordsattentat för några.år sedan.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-12-31 19:39:38 följande:
    Jepp, det är möjligt, men jag är oerhört långt borta från israeliskt klantänkande där man lastas för vad ens kusin gjort.

Min kusin befann sig lång, långt ut på vänsterkanten innan hen hamnade långt, långt till höger i stället.

Jag känner mig fullständigt odelaktig av vad hen gjorde och vad hen gör, trots att det är min kusin.

För övrigt anser jag att politiska skalor har en tendens att vara cirkulära i stället för linjära, vilket innebär att avståndet mellan högerextremister och väsnterextremister är minimalt, eller att skillnaden mellan det hat israeler kan känna mot palestinier och det palestinier kan känna mot israeler är hårfin.

Nä, det är tydligt att du inte brytt dig det minsta om att ta reda på vad som hänt tidigare i fallet med Pallywoodstjärnan. Det är så lätt att sitta 500 mil bort, där raketer (förutom i vissa förorter) innebär nyårsfyrverkeri istället för att sitta i skyddsrum, och tycka saker. Om flickan levt i Sverige hade hon omhändertagits av socialen för länge sedan, att växa upp i en miljö fylld av hat och utsätta dem för fara genom att skicka dem att ge sig på soldater. I fallet med släkten Tamimi kan du verkligen tala om klantänkande.

Hvem er Tamimi familien?
    Tamimi-klanen er den største familie i landsbyen Nabi Saleh i det sydlige Samaria, nær rute 465. Landsbyen ligger i en højde af 570 meter ved byerne Ramallah og Al-Bireh.
    En Tirsdag aften anholdte IDF-styrkerne og grænsepolitiet Ahed Tamimi, der igen blev anklaget for at udføre voldelige og provokerende handlinger mod IDF-soldater i landsbyen Nabi Salah. Tamimi blev anholdt for at overfalde en IDF-officer og soldat. Ahed Tamimi er kendt for at provokere og være voldelig over for IDF-soldater. Familien sørger for at der er et kamera tilstede når Ahed går i gang - ren Pallywood. Det er også Ahed Tamimi der angreb en soldat i 2015 der er selvfølgelig også sørget for at kamera var tilstede ? den youtube film er stadig tilgængelig. I Danmark vil myndighederne for længst have fjernet børnene fra familien ? da forældrene udsætter deres børn for fare ved at sende dem til fronten og provokere israelske soldater ? rent omsorgssvigt ? forældre der ikke er i stand til at beskytte deres egne børn men bruger dem som våben i deres egen politiske virke- ret uhyggeligt ? børnene burde fjernes fra disse mennesker, som ikke egner sig til at være forældre.
    Der er tale om en klan med et ekstremt antisemitisk syn på det jødiske folk og staten Israel. En undersøgelse af familiemedlemmerne af journalist og forsker Petra Markiordt Bigman afslørede et antisemitisk verdensbillede, sympati for mordet på israelere/jøder og terrorangreb og en affinitet for terrorister og mordere af israelere.
    Aheds far blev arresteret i 1993 for mistanke om at myrde en i Beit El, Haim Mizrachi. Haim Mizraci (en civil borger) blev kidnappet, stukket ned og hans krop brændt. Faderen blev dog løsladt, men senere blev det klart, at den person, der begik mordet, var hans nevø Nizar Tamimi, som blev frigivet i Shalit-aftalen.
    Nizar Tamimi blev gift i fængsel med en af de berømte heltinder i landsbyen Nabi Saleh, terroristen Ahlam Tamimi, der planlagde det forfærdelige angreb på restauranten Sbarro. Ahlam Tamimi blev interviewet i filmen "Sikkerheden" og pralede af mordet på jødiske børn. Det skal bemærkes, at alle medlemmerne af Tamimi-familien deltog i brylluppet med terror parret Ahlam og Nizar, brylluppet fandt sted i Amman. Familien deler ofte Hizbollah videoer og reagerer på Hamas-hjemmesider. Derudover udgiver Bassem Tamimi en antisemitisk konspirationsteori på sin Facebook-side. Her viser han hvordan jøderne kidnapper palæstinensiske børn for at høste deres organer. Han præsenterer også IDF-soldater som grusomme mordere. Både faderen og Ahed viser beundring for terrorister som fx Ahmad Manasreh, som var involveret i forsøg på at myrde israelske civile, herunder et jødisk barn.
    Bassems kone, Nariman, viser sympati for mordere der koldblodigt slår uskyldige civile jøder ihjel, blandt andet viser hun sympati for familiemedlemmet og terroristen, Ahlam Tamimi, som har været med til at planlægge flere terror angreb bl.a. terrorangrebet på restauranten Sabro. Hvor 15 civile israelere blandt dem 7 børn blev myrdet og 140 mennesker såret. I et interview med journalist Assaf Gibor af "First Source" forklarede Nariman, at Sabaro-angrebet var Ahlams legitime måde at modstå besættelsen.
    Nariman fremhæver og beundre b.la fire terrorister i en post, disse fire er ansvarlige for mord på 55 israelere/jøder i terrorhandlinger. Ja, du kan finde ros i forbindelse med drabene på Rabbi Nehemia Lavie og Aharon Bennett. I et andet indlæg priste fru Nariman morderen, der stak Hillel Yaffe Ariel i sin seng i Kiryat Arba - en 13 årig jødisk pige som blev myrdet mens hun sov i sin seng af en palæstinensiske terrorist. Hun bragte således et grafisk billede, der forklarede, hvordan man skal bruge kniv for at stikke jøder og i hvilke del af kroppen der skal stikkes for at døden indtræffer.
    En anden side af familien er Manal Tamimi, svigerinde til Bassem Tamimi. Manal Tamimi kører en Twitter-konto og citerer antisemitiske, anti-jødiske og anti-israelske tweets. De billeder, hun bruger mod jøder og zionister, er taget fra et helt antisemitisk verdensbillede. For eksempel viste en illustration en nazi soldat, der slog en jøde som et dyr. Billedet hun valgte til illustration var: "Ha ha ha, palæstinensere og zionister."

Det värsta av allt är nog ändå omvärldens aningslöshet. Folk tar hellre emot en lögn om den placeras på ett silverfat än en sanning som du måste söka upp själv.

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-01-01 16:17:59 följande:
    Självklart vet jag väldigt lite om flickan, i stort sett inte mer än att det påstås att hon bet en soldat som försökte gripa hennes yngre bror för två år sedan och det jag sett på Youtube från när hon angrep soldaten med sina knytnävar.

Min uppfattning är att hon bara är ansvarig för sina egna handlingar, jag är inte mycket för klantänkande där hon blir en del av en släkt och ansvarig för sådant släktingar gjort.

Jag har också noterat att hon har ett annat namn bland  israeler än det hon kallar sig själv och att du påstod att hon är fler år äldre än de 16 hon uppges vara i västvärlden och bland palestinier.

Ja, jag tycker hon är intressant som symbol och att en del av reaktionerna från israeler visar att man inser vilket symbolvärde hon har.
    Om hon var 13 år i dec. 2012 när hon först dök upp på löpsedlarna så krävs det inga jättestora mattekunskaper för att konstatera att hon idag är 18 år, och kan dömas som en vuxen. dvs riskerar 7 års fängelse.

Visst, hon är bara ansvarig för egna handlingar, men miljön hon vuxit upp i har inte gjort saken bättre.

Var inne på en palestinsk sida för att se vad som skrevs (och för att reta dem lite) . Men där hade palestinierna rykt ihop med varandra. De bråkade om varför hon inte var beslöjad Tyst. Hur tror att de skall sköta Västbanken bättre än Israel? De kan inte ens hålla sams med varandra när de hatar.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten