K Markatta skrev 2019-08-24 22:11:17 följande:
Det där tror du nog inte ens på själv.
I verkligheten fick Bali relativt många personkryss sett till att M inte är något personkryssarparti och att Bali inte bedrev någon personvalskampanj.
Nu har ju dessutom din partikamrat Jan Emanuel Johansson erbjudit sig att finansiera just en personvalskampanj för Bali som vi redan konstaterat här i tråden och han har ganska många miljoner att sätta sprätt på som han tjänat på vinster i välfärden, något som ju i vanlig ordning är OK När Vi Gör Det (S).
Jo, jag tror bestämt att jag vet vad jag själv tror - åtminstone bättre än vad du gör.
Jag tror alltså att Hanifs följare inte röstar på M i någon större utsträckning - och att de heller inte skulle göra detta med minde än att M blev en slags kopia av SD och då skulle M i stället förlora nästan alla de Kristersson identifierar som vuxna i rummet.
Dessutom ska man ta "statistik" som refererar till antal i samband med sociala forum med många skopor salt.
Jag tror inte heller att det finns utrymme för ytterligare ett dyngspridarparti inom högern - men däremot kan jag mycket väl tänka mig att Hanif Bali så småningom tvingas lämna M och att han i stället kommer att bli en ikon som influencer på Twitter.