Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2017-12-30 23:46:24 följande:
    Så du kan inte ge något enda exempel som stödjer din tes? Det är inte särskilt förtroendeingivande.

Om du hade läst de länkar som jag och padirac har postat och som redogör för fakta kring sexualbrott så hade du förstått ämnet bättre.
    Googlade på "friad våldtäkt". Fick 25300 resultat. Varsågod och läs så kanske du förstår ämnet sen.

Vänsterns metodik går ut på att försöka skuldbelägga medelålders vita män. Den taktiken fungerar synnerligen dåligt. Antalet våldtäkter bara fortsätter att öka.
  • man och nöjd
    Padirac skrev 2017-12-31 01:21:21 följande:
    Nja, det är ju du som utnämner godhetsapostlar till höger och vänster. 

Jag antar att du menar att S är vänster eller höger om MP- med tanke på S udner mer än 3 år friat till C och L så verkar det osannolikt att C och L uppfattas som hin håle själv. 

Jag tror du svalt en del högerfloskler utan att reflektera över att denna demagogi mer ofta än sällän (nej dessa ord är fortfarande inte synonymer) är självmotsägande. 

De som har en någorlunda balanserad och verklighetsanknuten uppfattning om hur människor fungerar förstår mycket väl att den svartvita bild som målas av allt till vänster om brunhögern inte stämmer. Jag misstänker att brunhögern vill rättfärdiga sig själva genom detta.

Läser man på wikipedia om högerextremism eller ultranationalism framträder en inte smickrande bild av brunhögern..

sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gerextremism

sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4lf%C3%A4rdschauvinism

Det som bringar lite ljus till framtiden är att brunhögern verkar ha inneboende motsättning, för att inte marginaliseras och uteslutas (på det sätt SD nu görs) så blir brunhögern mer PK, detta får radikaler att bryta sig ur och partiet decimeras.. 

extremismen som skrikhögern visar upp med allt bull* om pk och godhetsapostlar, åsiktsförtryck och censur beskrivs i texter om  kverulansparanoiker med en exakthet som är skrämmande.
    Typiskt vänsterflum. Tycker man inte som vänstern så är man brunhöger. Patetiskt är bara förnamnet.

Jag anser brunhögern vara samma skit som extremvänstern.
  • man och nöjd
    Padirac skrev 2017-12-31 01:32:56 följande:
    Du verkar ha tappat konceptet totalt. Missat nyår med ett dygn?
  • man och nöjd
    Padirac skrev 2017-12-31 01:40:30 följande:
    Vad tycker du om skrikhögern då? För mig är det samma skit extremvänstern, brunhögern är värre.
    Vad är skrikhöger?

Är man skrikhöger om man håller med Magdalena Andersson ang. invandring t.ex?

Anser du att vår finansminister är smma skit som den stenkastande kommunistmobben?
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-12-31 09:49:14 följande:
    Jag utgår från att du står upp för rättssäkerheten och då kan inte ens du anse att alla misstänkta gärningsmän ska dömas. Därför pekar allt mot att du helt saknar belägg för din tes att det finns en låt gå mentalitet i svenska domstolar mot våldtäkter och sexualbrott.
    Inte i domstolarna utan inom rättsapparaten som helhet.

Väldigt ofta får vi höra att frikännandet beror på bristfällig polisutredning. Då måste man som politiker ställa sig frågan varför det så ofta görs bristfälliga polisutredningar.

Vidare kan jag meddela att jag har en del insyn i hur rättsväsendet fungerar. Jag har t.ex talat med nämndemän som frikänner för att den åtalade kunde bjuda på en massa "sköna orealistiska" förklaringar. T.ex att mynt hade regnat ner från himlen, rakt ner i den åtalades baklucka.

Fallet Thomas Quick bevisar väl om något att närmast total inkompetens råder inom den juridiska "eliten".
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-12-31 09:59:31 följande:
    Googlade SD + rasism och fick 376 000 träffar. Hur tolkar du det?
    Aha, fokusförskjutning. Okej. Jag tolkar det som att många tycker det är viktigt att kalla SD för rasister.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-12-31 10:23:46 följande:
    Jag tycker inte att det är särskilt intressant men jag har noterat att främlingsfientliga ofta påstår att nästan alla våldtäkter begås av invandrare men när man läser #metoo uppropet så är de flesta gärningsmännen svenskar.
    Var har du läst att de flesta är svenskar? Aftonbladet? De är ju kända för att bara hänga ut svenskar som t.ex Timell. Den store komikern har man ju t.ex inte hängt ut. Då är det lätt att nån godhetsapostel för för sig att alla "gärningsmän" är etniska svenskar, och därmed blev etnicitet plötsligt jätteviktigt i fall där ingen är dömd för något.
  • man och nöjd
    Padirac skrev 2017-12-31 10:33:47 följande:
    Gastar MA om godhetsapostlar, pk, pk-elit, åsiktscensur ang. personliga på håpp, tror att personliga påhopp är högeråsikter?  Nä- det är ju skrikhögern som gör detta.
    Magdalena Andersson säger så här i en intervju av DN:

"Magdalena Andersson målar upp en minst sagt mörk bild av invandringen och den så kallade integrationen i Sverige. Den fungerar inte. Men det har den inte gjort på länge, enligt Magdalena Andersson.

Den fungerade inte ens före asylvågen 2015.

Enligt finansministern borde Sverige inte ha större asylmottagande än vad landet klarar av att integrera. Det blir inte bra för invandrare som kommer till Sverige och "det blir inte bra för samhället i stort heller", förklarar hon för DN.

Situationen i Sverige är så problematisk, menar hon, att asylsökare inte ens bör komma hit ? för sitt eget bästa. Här finns varken utbildning eller bostäder. Hon stänger inte Sveriges dörrar, men uppmanar asylsökare att söka sig någon annanstans om de vill ha en framtid."

Jag håller med Magdalena. Gör det mig till skrikhöger?

Det Magdalena säger var förbjudet att säga för några år sedan. Pk-media var inte nådig mot den som vågade yttra sig. Därav uttrycket "pk-media". Det fanns en åsiktskorridor alla var tvugna att hålla sig inom. "Åsiktscensuren".

På detta forum är det tillåtet att associera högerdebattörer med nazister. Min åsikt är att det är ett ganska grovt personligt påhopp att bli kallad nazist.

Vad gäller uttrycket godhetsapostlar så är det ett sätt att beskriva de som har pengar, resurser, bostäder och bidrag till hur många som helst. Allt åt alla. Utan en tanke på hur 4 miljoner arbetare ska kunna betala hela kalaset.

Du menar alltså att godhetsapostlar, pk, åsiktscensur är ord som man inte får skriva i Sverige 2017. Detta säger en del om din syn på yttrandefriheten.

• man och nöjd
    Padirac skrev 2017-12-31 10:38:07 följande:
    Jag googlade marginalskatt och fick 58 000 träffar, betyder det att marginalskatten är lägre än SD's rasism enligt tidigare skribent tro Tomte

haha

redneck logic är ju riktigt roande
    Du får nog stå för din egen logik.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-12-31 10:42:44 följande:
    Det är klart att polisen koncentrerar sig på den brottslighet som faktiskt anmäls men nu står de anmälda våldtäkterna för bara 10-20 % och de oanmälda för 80-80 % av antalet våldtäkter.
    Sverige är redan världsmästare i våldtäkter. Och du menar att vi i verkligheten har 10 ggr fler våldtäkter. Då kanske det är dags att erkänna att våldtäkter i Sverige är ett jätteproblem och börja reda ut vad det beror på.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten