Padirac skrev 2017-12-31 10:33:47 följande:
Gastar MA om godhetsapostlar, pk, pk-elit, åsiktscensur ang. personliga på håpp, tror att personliga påhopp är högeråsikter? Nä- det är ju skrikhögern som gör detta.
Magdalena Andersson säger så här i en intervju av DN:
"Magdalena Andersson målar upp en minst sagt mörk bild av invandringen och den så kallade integrationen i Sverige. Den fungerar inte. Men det har den inte gjort på länge, enligt Magdalena Andersson.
Den fungerade inte ens före asylvågen 2015.
Enligt finansministern borde Sverige inte ha större asylmottagande än vad landet klarar av att integrera. Det blir inte bra för invandrare som kommer till Sverige och "det blir inte bra för samhället i stort heller", förklarar hon för DN.
Situationen i Sverige är så problematisk, menar hon, att asylsökare inte ens bör komma hit ? för sitt eget bästa. Här finns varken utbildning eller bostäder. Hon stänger inte Sveriges dörrar, men uppmanar asylsökare att söka sig någon annanstans om de vill ha en framtid."
Jag håller med Magdalena. Gör det mig till skrikhöger?
Det Magdalena säger var förbjudet att säga för några år sedan. Pk-media var inte nådig mot den som vågade yttra sig. Därav uttrycket "pk-media". Det fanns en åsiktskorridor alla var tvugna att hålla sig inom. "Åsiktscensuren".
På detta forum är det tillåtet att associera högerdebattörer med nazister. Min åsikt är att det är ett ganska grovt personligt påhopp att bli kallad nazist.
Vad gäller uttrycket godhetsapostlar så är det ett sätt att beskriva de som har pengar, resurser, bostäder och bidrag till hur många som helst. Allt åt alla. Utan en tanke på hur 4 miljoner arbetare ska kunna betala hela kalaset.
Du menar alltså att godhetsapostlar, pk, åsiktscensur är ord som man inte får skriva i Sverige 2017. Detta säger en del om din syn på yttrandefriheten.