Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Exakt, äntligen fattar du.
Så svamla om opinionssiffror och säga kolla de sjunker funkar inte.
Sen har de ändå ökat med 8,64% sedan valet, så prata om att deras siffror minskat blir ett konstigt påstående(om än inte fel inom opinionsundersökningen.)
Hur ska du ha det, är SD rasistiskt eller inte.
Då om man röstar på SD så är man ju rasist om det är ett rasistiskt parti.
Jag tycker SD är ett skitparti, och om de gör enstaka bra grejer säger inget.
Även Hitler gjorde massa gott, så får folk lite perspektiv på den.
Såna som du ser rasism i var hörne, det är därför det blir så fel.
Och med SD som du redan är så polariserad med, så blir mer eller mindre allt rasistiskt som har med området att göra.
"Lite rasism är naturligt, annars går ens folk mot utrotning eller uppblandning med andra folk."
Hittar inte detta citat, vem skrev det och vart?
Cherrypicka funkar inte som du gjorde med principprogrammet och ditt citerade.
Det får en annan betydelse, men det är därför du gör så, och förstår varför du gör det.
Men problemet är väl att det är bara dina "vänner" som går på det och triggas.
Sen texten är en skittext i sin helhet också, dock bleknar den betydelse som du vill trycka på rätt mycket.
Exakt vilken del av "Ett rasistiskt parti som SD, jag har inte uttalat mig om människorna som stödjer partiet öht" förvirrar dig så oerhört? Hjälper det om jag använder stora bokstäver?
ETT RASISTISKT PARTI SOM SD, JAG HAR INTE UTTALAT MIG OM MÄNNISKORNA SOM STÖDJER PARTIET ÖHT
Om du anser att den som förkastar Hitlers gärning är en polariserad hatare så kalla mig gärna det för det för jag förkastar Hitlers gärning. Och jag förkastar SDs gärning. Du får gärna skicka båda parter blommor för att visa din uppskattning för valda delar av deras insatser. Jag avstår.
Citatet är från en flashbackttråd. Varför är det viktigt? Tror du inte någon kan ha uttryckt sig så? Rasism är en verklighet som inte försvinner bara för att en del rasister anser att deras rasism är legitim och hellre kallar den för något annat som exempelvis "sanningen om *negrer*" *byt ut mot önskad grupp* Den här personen var åtminstone ärlig med sin rasism.
Nej, en passus om rasism bleknar inte i kontexten utan är en passus om rasism. Det finns ingen "nedärvd essens" för "vissa grupper av människor" utan ett rastänk. Ett parti som blandar in rastänk i sitt principprogram är ett rasistiskt parti.