klyban skrev 2017-03-24 12:14:00 följande:
Som jag sagt många ggr så gillar jag inte SD.
Men cherrypicka ur ett citat i en längre förklaring, det är inte speciellt smart heller om någon verkligen tittar efter.
Jag läst det hela, och vissa saker har de 100% rätt på, och andra helt fel på.
Som vanligt inom politiken.
Dock så normala partier så får man inte folk som du som snöar in sig så illa som du.
Det är dax för dig och lyfta huvudet och fundera på vad du önskar med SD och deras framtid.
Vill du få en förändring på deras framgångar så får du förändra dig(och du är verkligen inte ensam(och du kan fortsätta hata SD hur mycket du vill, dock vara lite smartare i hur begränsa dom)).
Jag förstår inte hur man kan inbilla sig vi mot dom skulle funka, allt som sker är att det blir polariserat till slut.
Och den dagen är du den stora förloraren och även jag, med enda skillnaden jag inte ville vi skulle till den punkten.
Vilket inte du vill heller(kan man hoppas???).
Det pratats om nazism och SD, det är lämnat i det förgångna = historien.
Svart och vitt sa jag att det inte var en medveten ordvits = no pun intended = ingen medveten ordvits.
Och här inbillar du dig att jag har citerat dig. Vilken parallell verklighet lever du i?
Som sagt ett antal gånger utan att det har sjunkit in hos dig så fortsätter jag gärna med demokrati där människor som gillar SDs politik röstar på dem och andra får fortsätta att inte gilla deras politik och uttrycka varför. Detta är inte hat utan yttrandefrihet, men kallas gärna hat av personer som förespråkar en begränsad variant av yttrandefrihet där bara de åsikter de själva håller med om ska få yttras.
Fanns ingen ordvits, bara en massa grötig text. Det där med parallell verklighet igen
Hör nazismen inom SD till det förgångna? SD är idag inget nazistiskt parti, men att de drar till sig oproportionerligt många personer med nazistsympatier är en verklighet idag. Flera SD-politiker har uttryckt sitt stöd för ett samarbete med nazistika Nordiska motståndsrörelsen för att "rädda Sverige från islam", bl a Nina Drakfos SD-ledamot i Skara. Samarbeta med våldsbejakande nazister. Nu. Fattar du?