Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2021-07-05 19:38:08 följande:
    Ja, du skrev ju i den andra tråden att din mamma nu kräver att du ska betala 4000 kr. i månaden för mat och husrum.

Det tycker jag inte är för mycket begärt och något hon borde ha krävt för många, många år sen redan.
    Usch då! En mamma som vill att vuxna barn ska betala för mat och husrum. Vilken elak mammaregering!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-08-18 15:03:41 följande:

Moderaternas toppnamn i Malmö har åkt på time-out efter vad som kallas olämpligt beteende.

www.skd.se/2021/08/18/moderattopp-uppmanas-ta-time-out-efter-incident/

Varför har toppolitiker (oavsett parti) så svårt med att bete sig som folk?

Det har de generellt inte, men i en genomskinlig demokrati kommer det mesta fram och till allmänhetens kännedom.

Det finns egentligen bara ett parti som sticker ut och det är sverigedemokraterna där det är oproportionerligt många som har svårt med att bete sig som folk.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-08-22 15:23:58 följande:
    En sak är säker, det blir mycket popcorn i höst.
    En sak är säker, oavsett vad som händer så kommer du att vara missnöjd.
  • nihka
    Snälltåget skrev 2021-08-25 09:14:03 följande:
    Alla kan ju fundera över varför det inte tillkommit en enda högerdebattör de senaste 2 åren.
    100-tals ju och då är ju inte precis alla du i repris.
  • nihka
    Naveltrång skrev 2021-09-04 17:58:45 följande:

Moderaternas väg till botten? Har jag missat något i samhället? Moderaterna har ju ökat till stadiga 22%. {#emotions_dlg.djavulsk}

Ja, du har som vanligt missat något. Moderaterna kan förstås sjunka till botten moraliskt helt oberoende av storlek.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-09-04 18:01:42 följande:
    Är det några som minskar så är det såssarna
    Gud vad intressant att läsa om vilka personer du anser har "skit for brains" .
    Du kanske borde fundera på om det inte vore mer hälsosamt att ägna dig åt trådämnet än alla som inte stryker dig medhårs.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-09-04 12:58:26 följande:
    I det livsavgörande ämnet idrott...
    Tydligen var det viktigt nog för honom att bemöda sig med att fuska med det.  
  • nihka
    nattuw skrev 2021-09-07 15:08:37 följande:
    De som inte läst biologi eller har något intresse av att förstå andra människor kommer aldrig att kunna förstå abortmotståndarnas syn på livet. För abortmotståndarna är det lika illa att döda någon oavsett ålder.

Det spelar då ingen roll om det handlar om dagar, veckor eller år. De (abortmotståndarna) behöver inga konstlade idéer om när livet skall räknas som ett liv. De låter naturen sköta den saken och naturen startar livet vid befruktningen.

Ett tillägg för de som har genomgått en abort. Jag är inte motståndare till aborter och dömer inte någon som gjort en abort. Däremot anser jag att det finns ett egenvärde i att förstå andra människors syn på kontroversiella frågor. Jag ber om ursäkt om jag därmed rivit upp några sår.
    Tror du att du är den enda som har räknat ut det här

Problemet är inte att man inte fattar hur de tänker utan att man inte håller med och dessutom ser vad denna onyanserade "hyllning till livet" kan orsaka för skador på individ- och samhällsnivå.
  • nihka
    KillBill skrev 2021-09-15 08:49:06 följande:

Läser att Moderaterna utreder fallet med den toppmoderat som är misstänkt för lämpligt sexuellt beteende inom den egna (moderat) klanen.

Borde inte saken polisanmälas? Grooming faller väl under allmänt åtal? Är det inte ett svaghetstecken att ett parti som säger sig representera lag och rättvisa inte polisanmäler en så allvarlig misstanke?

Är det inte det utredningen ska svara på - om och på vilka grunder en anmälan ska göras?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten