Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KarstenT skrev 2021-02-15 20:41:31 följande:
    Om samerna vill ha ett eget land i Lappland kan de få det, men jag tror inte att de är intresserade av det.

Jag tänkte på alla kurder som förnekas ett eget land, precis som du vill förneka folkgruppen svenskar ett eget land. Varför är du rasist mot svenskar?

Vilken tur då att Lappland inte är ditt att ge bort till enskilda folkgrupper. Om svenskar är en folkgrupp och samer en folkgrupp är då samer inte svenskar? Heja Björn Söder!

Ja, "folkgruppen" svenskar precis som "folkgruppen" amerikaner.  Ska svearnas ättlingar kanske kastas ut därifrån så "folkgruppen" amerikaner inte förnekas ett eget land?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KarstenT skrev 2021-02-19 02:19:43 följande:
    Här har du information om vad samerna själva tycker om den saken: www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar

Amerikaner är ingen folkgrupp, utan en nationalitet. Det är en blandning av olika folkgrupper som har tagit över de indianska folkgruppernas territorium. På samma sätt som du vill ta över den svenska folkgruppens territorium. Till slut får svenskarna samma status som indianerna och det vill inte jag.
    Just precis. Svenskar består precis som amerikaner av en rad olika folkgrupper som tog över någon annans territorium. Enda skillnaden är att det hände mer nyligen på den amerikanska kontinenten.

Det finns ingen gemensam samisk hållning. Och var var det du skulle du ta vägen när vi rensar ut alla som inte var när från början? Om du inte vet har jag en del förslag
  • nihka
    KarstenT skrev 2021-02-20 03:13:49 följande:
    Usch vilken hemsk historieförfalskning. "Svenskar tog över någon annans territorium". Det är inte sant. Det fanns ingen i Sverige före svenskar kom hit.

Jag mår illa av dina hemska lögner. För ditt yttersta mål är att frånta svenskarna rätten till sitt eget land. Ifrågasätta deras legitimitet som människor. Det var precis så här nazisterna resonerade. De ville ta ifrån olika människor deras territorium och ta över det. Dina åsikter är fruktansvärda.
    Jepp. Någon annans territorium. Så fort den första personen klev in över isen tog nr två och alla som följde efter över teoretiskt sett någon annans territorium. Och de var inte svenskar innan de kom hit. Det blev de först EFTER de kom hit. Vi hade ju inte en massa svenskar skingrade över jorden som skulle hem till moderlandet Sverige utan det handlar om germanska folkstammar som i sin tur kom ifrån som i sin tur kom ifrån indoeuropéer för så där en 5000 år sedan. 

Jag har inte ens nämnt min åsikt. Bara fakta, men om du frågar snällt kan jag berätta vad jag tycker.

Nja. Det nazisterna gjorde var att utnämna en påhittad folkgrupp (arier) som överlägsen alla andra och rensa ut resten och det är väl vad du är ute efter.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-02-20 13:00:05 följande:
    Hur skulle det vara om du kunde skriva något om varför folk ska rösta på ditt eget parti istället för den skitkastning som är det enda du producerar?
    Wihi! Tunnelseende. Den här tråden är särskilt till för att kasta skit på moderaterna så det är inte riktigt meningen man ska göra reklam för andra partier just här i alla fall. 

Du kastar ju skit på precis ALLT och ALLA partier. Du kanske skulle producera något om något som inte är skitkastning.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-02-20 14:19:48 följande:
    Inte ens i såssetrådarna hittar man något från dig som motiverar varför man ska rösta på S...

Kanske för att inte ens du hittar något positivt i såssarnas politik
    Bara för att det inte finns något som motiverar DIG betyder ju inte att det inte finns. 

Kanske för att du inte hittar något positivt i någon politik
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-02-20 13:12:23 följande:

Ni har hört om alla de där som påstår sig fördöma importerade kulturella fenomen som: hedersmord, månggifte, barnäktenskap och könsstympning?

För att i nästa ögonblick spela indignerade över att någon kallar dessa fenomen för "kulturell belastning".

De där som fördömer hedersmord, månggifte, barnäktenskap och könsstympning reagerar nog på när främlingsfientliga och rasister benämner i stort sett allt som inte är svenskt för "kulturell belastning".
  • nihka
    Henrik Oscarsson skrev 2021-02-20 15:10:28 följande:
    Han menade förnedringsrån och andra typer av kulturellt betingande beteenden. Förstår man inte det VILL man inte förstå det, utan är bara intresserad av att vansinnestolka och skapa bråk. Ytterst tröttsamt.
    Jag förstod vad han menade, men han drar felaktiga slutsatser. Människor som fördömer hedersmord, månggifte, barnäktenskap och könsstympning kan ta avstånd från desamma utan att hoppa på rasisttåget och lasta alla från ett visst geografiskt område för sådant beteende.
  • nihka
    Henrik Oscarsson skrev 2021-02-20 15:35:42 följande:
    Men det fungerar inte så. Ingen lastar ALLA från ett visst område. 
    Jodå. Särskilt bland SD-anhängare är det vanligt att man uttalat sig svepande om sk MENA-länder - ett geografisk område.
  • nihka
    nattuw skrev 2021-02-21 19:27:16 följande:
    Det finns inget för hen att lyfta fram. S som parti är bara ett tomt skal fyllt av mygel och misslyckanden. Det enda som återstår för S och deras hantlangare är att sänka sig till ständigt nya lågvattenmärken.
    Och detta parti ville SD samarbeta med ja, gärna bilda regering med när Löfven tillträdde
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-02-25 11:04:05 följande:

Det kallas kulturell belastning och så här ser det ut

Pappa i respirator efter trafikbråk - småbarnsfamiljen har tvingats fly Borås

www.bt.se/boras/pappa-i-respirator-efter-trafikbrak-smabarnsfamiljen-har-tvingats-fly-boras-7ce1e831/

Fredagen i våras var som vilken dag som helst. Paret hade varit och handlat när en Audi kom ut från påfarten på riksväg 40.

- Jag hade en lastbil och bilar på vänstersidan och kunde inte gå ut. Jag bromsade så att hon kom in, säger pappan.

Kvinnan, den misstänkta 22-åringen, var upprörd och ska ha börjat vifta. Förarna rullade ner sina rutor. En ordväxling utbröt. 

- Du kan inte köra, tjejen. Det sa jag.

Kvinnan tog en bild på parets registreringsskylt och svarade: "Du ska få se vad som händer". Sedan försvann hon.

- Vi förstod att hon var irriterad men hade aldrig träffat henne tidigare. Det hände ju inte något. Ingen krock, inga skador. Ingenting. Bara ett mindre tjafs, säger hustrun.

Glassplitter flyger i barnens rum när en stol slungas in genom fönstret. Sedan försvinner gruppen. Mannen är orolig för sin fru och går ut. Då dyker det upp flera bilar - och gänget hoppar ut.

- Jag säger vad kvinnan gjort. En av dem svarar: vi ska knulla din mamma nu.

Gärningsmännen går till brutal attack. Pappan slås till marken och överöses med slag och sparkar - både mot kropp och huvud. Gänget hoppar och stampar i flera minuter.
    twitter.com/dunkelgra/status/1364856785136459780

En småbarnspappa misshandlas så illa att han hamnar i respirator. Detta efter att han och en ung kvinna hamnat i dispyt i trafiken. Mycket väl medveten om vad hon gör fotar hon hans registreringsskylt och skickar till sina släktingar.

Ung kränkt kvinna skickar sina jag-ska-knolla-din-mamma-bruschor på en vanlig, hederlig småbarnsfamilj och misshandlar pappan till respiratorvård ...

... men vi låtsas var upprörda över ordval istället.

Kulturell. Belastning.

Säg det nu högt, allihopa. Var inte blyga.

Kulturell.

Belastning.
    Nej, vi låtsas inte utan konstaterar att var och en är ansvarig för sina egna handlingar och vad den ena familjen med "bruschor" gör är inte vad den andra familjen med "bruschor" gör.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten