Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
FDFMGA skrev 2019-12-05 07:53:12 följande:
Hm, i så fall måste M byta partiledare - ekot av Ulfs stöveltramp är alltför otydliga för att han ska kunna bli ledare för det brunblå blocket. Då tror jag mer på Ebba eller Jimmie.Ulf måste väl den svagaste ledare ett svenskt parti haft ti modern tid - per Ahlmark möjligen undantagen.
Hursomhelst så har jag inget emot att alternativen i svensk politik blir tydligare och att de som drar i Ulfs trådar inom M har fått honom att fria till Jimmie förvånar mig ungefär lika mycket som att jag vaknar om morgnarna.
Bra rubrik på KillBills ts förresten - jag vill minnas att vi var djupt oense om vilken väg M skulle komma att välja för något år sen.
Jag rekommenderar i detta fall den gamla författarfloskeln : Kill Your Darlings.
Vi får väl se hur stark Löfven är nu när V, KD, M och SD har honom i ett skruvstäd över arbetsförmedlingen. SD har ju inte gjort annat än klagat över arbetsförmedlingen, och nu klagar SD över att man ska ändra upplägget. Hur kan flera så utpräglade högerpartier vara emot privatisering?
Jag behåller min sidfot för att påminna om massutvandringen från M och att man kan vara borgerlig väljare och ändå djupt ogilla SDs politik. Och som en påminnelse till airheads att alla som djupt ogillar SDs politik inte är vänster.