Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Fötroenderaset, tror jag rubriken var. Och februarisiffrorna utgörs i stort av frågor som ställts efter att M brunifierats.
Här t.ex, kan ni se hur det jag påstår om SD, Avpixlat, Fria Tider och Granskning Sverige hänger ihop: goo.gl/MCLWwm
Och vilken M-väljare vill bli ses i det här sammanhanget? Ingen givetvis, absolut ingen, om man inte själv är lika brun som SD och dessa tre hatsajter.
Att bli förknippad med värsta sortens rasiter och högerextremister, som dessutom så tydligt hänger sig åt nazistisk propaganda, det måste vara det mest idiotiska beslut A K Batra nånsin fattat.
Och att förlöjliga sig själva, med att säga att man bara ska samarbeta i vissa frågor, det gör det ännu värre.
Det går inte att samarbeta i någon fråga ö.h.t, om trovärdigheten ska finnas kvar hos M, då ett samarbete med ett parti som det högerextrema SD, gör hela deras politik legitim i alla avseenden.
M blir därmed precis lika bruna som SD, och att påstå annat är enbart löjligt, vilket M:s väljare nu tydligt visar genom att lägga sin röst på andra partier.
Jag förstår inte hur Batra/M:s partistyrelse nånsin hade kunnat tro nåt annat, och nu envist hävda att M-väljarkår inte förstår vad det handlar om.
Batra/M har nu haft många veckor på sig att förklara för väljarna vad det handlar om, och det har dom alltså inte lyckats med.., eller?
Själv är jag 100% säker på att väljarna förstått, och mycket väl vet vad ett samarbete med SD betyder i praktiken.
Och det är inget väljarna som lämnat M vill veta av, så är det någon som inte förstår, så är det A K Batra och M:s styrelse.
Är inte smärtgränsen nådd med ett ras till så låga siffror som 16.6%, ett tapp med 1/3 på bara två månader, då måste det finnas en icke uttalad agenda med det M håller på med.
Det är ju ett historiskt ras som inget annat parti kan "skryta" med, och skulle få vilket annat politiskt parti som helst att gripas av rena paniken.
Men M gör i stort sett ingenting för att förhindra ett fortsatt ras, så vad ska man tro, förutom att det måste finnas nåt bakom kulisserna som vi ännu inte vet nåt om.
Det kan ju inte vara ett planerat parti-politiskt självmord M håller på med, så varför görs då inget för att förhindra ett fortsatt ras?
Man häpnar över svajigheten inom moderaterna (även om jag välkomnar att de omprövar strategin att samarbeta med SD).
"Anna König Jerlmyr, oppositionsborgarråd och gruppledare för Moderaterna i Stockholms stad, anser att partiet har en viktig hemläxa att göra. Kritiken och kraven på en större tydlighet måste tas på största allvar, anser hon.
Jag tycker att det har varit en olycklig tid, med mycket fokus på det politiska spelet. Därför är det väldigt viktigt framöver att vi för fram politiken, sakfrågorna och berättelsen om Sverige och Stockholm, säger hon.
Anna König Jerlmyr var snabbt ute och välkomnade partiets nya SD-linje och öppnade också själv för samtal med Sverigedemokraterna. Men efter väljarflykten väljer Anna König Jerlmyr nu allt helt slå igen dörren för partiet.
Det finns en otydlighet i moderaternas förhållande till SD, men jag vill vara glasklar med att i Stockholm är dörren till SD stängd. Moderaterna i Stockholms stad kommer inte att samarbeta eller förhandla med SD, säger hon".
www.di.se/nyheter/kinberg-batra-koper-sig-tid.../