Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

this is a test iii skrev 2019-06-03 23:34:30 följande:
    1,3 miljoner kan helt klart betraktas som miljontals. Men vem är jag att driva med någon som inte klarade mängdläran?

Du misslyckas kapitalt med att förklara hur 1,3 miljoner svenskar kan ha röstat på ett rasistiskt parti med rötter i nazism och fascism.

Din senaste förklaring tar ändå priset när du menar att antirasister skulle ha röstat på ett rasistiskt parti.
    Hahaha! Miljontals är plural. 1,3 kan inte "betraktas" som något mer än drygt en men inte två.

Men herregud! Fattar du inte varför folk röstar på SD???

Av EXAKT samma anledning som att de övriga ca 80 procenten röstar på ett annat parti, nämligen för att de tycker det parti de röstade på är det bästa alternativet.

En del ser mellan fingrarna med att SD är ett främlingsfientligt, rasistiskt, homofobiskt, islamofobiskt och kvinnofientligt parti med rötter i nazism medan andra röstar på dem just av de anledningarna. Det står det var och en fritt att göra i en demokrati.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-06-04 15:50:53 följande:
    "Många som bor i glesbygden har inte ekonomi att köpa en ny bil, och de har därför inte kunnat dra nytta av utvecklingen med mer bränslesnåla bilar, säger hon."

Men såna bagateller bryr sig ju inte våra innerstadspajasar om. För väldigt många handlar det inte om att välja mellan laddhybrid, elbil eller en snål bensinbil. Det handlar om att ha råd med en bil överhuvudtaget.

Personligen drabbas jag inte, jag har varken tummen mitt i handen eller skräck för att få smuts under naglarna och kan därför hålla liv i skattebefriade bilar som kostar en symbolisk summa att försäkra.
    What? Man kan köpa en halvgammal, liten bränslesnål bil. Om man inte har råd att köpa bil alls får man bo så man inte behöver bil. Tror du bil är någon slags mänsklig rättighet?

"innerstadspajaser"? Vilken beklämmande inställning.
  • nihka
    Padirac skrev 2019-06-05 22:40:37 följande:

Detta parti vill de lokala M-företrädarna samarbeta med Kräkshttps://www.expressen.se/kvallsposten/sd-toppen-spred-inlagg-dar-annie-loof-kallades-folkforradare/

"Till blogginlägget skrev Teddy Nilsson en kommentar via Facebook: ?Väl valda ord?. Det rapporterar Aftonbladet. 

I blogginlägget står:

?Annie Lööf är verkligen en folkförrädare. Det är helt korrekt att kalla henne för det. Det etniska svenska folket bryr hon sig inte om?."

Att partistyrelsen för M inte vågar eller vill göra något är beklämmande.
    Javisst! Det är vardagsmat att uttrycka sig på detta sett. Det speglar hur de tänker och de som röstat fram dem får vad de förtjänar.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-06-12 20:14:59 följande:
    Självklart.

Finns ingen anledning för mig att spela med i ditt försök att de-raila samtalet. Det får du räkna med.

Du kan inte svara på ett inlägg från mig till Padirac om sossarna, Bjereld och ditt partis antisemitism med ett "Ah, men Waberi då!?" eller än hellre alla dina "Öh, men SD då!?" som svar på allt från klagomål på statsbudgeten till ojande över ett svidande skoskav.

Håll dig till sakfrågan så kan vi konversera. Eller inte, om du föredrar det.
    Ungefär som dina "Öh men vänstern då". Och alla är vänster trallalalla la!
  • nihka
    KillBill skrev 2019-06-12 20:33:07 följande:
    Du vägrar att acceptera de svar jag ger dig och svarar nästan aldrig på  frågor från mig. Det är så det är.
    Det kallas signum.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-06-24 16:01:08 följande:
    En representant för vänstern höll i våras tal i Uppsala framför en bild av Bibi, framställd som vampyr med huggtänder och davidsstjärna i pannan. Ovanför stod texten "kan inte få nog".

Men folk blir mer upprörda över en t-shirt med ett mossigt motiv?
    Det är precis lika illa, men det stämmer inte in på din bild av världen. Och du förringar dessutom attacker på andra än de dig själv identifierar dig med som  "mossigt motiv".
  • nihka
    Liberté skrev 2019-06-24 17:15:14 följande:
    Fast då var det en Vänsterpartist och då är det ok.. eller något.

Dubbelmoralen är ju absurt hur som helst.
    Nej, inte OK ...eller något.
  • nihka
    platte skrev 2019-06-25 10:50:35 följande:
    Så ny betyder gammal menar du? Säg mig, vad betyder då gammal?
    Ny betyder ny men när något nytt kom för 200 år sedan och kallades ny då och fick behålla sitt namn är det knappast nytt idag. Som nyklassicism.

Hur är det ens möjligt att man inte känner till sådant efter genomgången grundskola? 
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten