FDFMGA skrev 2019-04-13 00:35:35 följande:
Nja, jag tror inte Nihka på något sätt känner sig underlägsen den man vars nick på vurmarsvenska blir "gagga".
Men kvinnoförakt, där bitch och andra liknande tillmälen riktas mot kvinnor som har en egen åsikt, tycks utgöra en nedärvd essens hos exempelvis SD-vurmarkulturen och andra medeltida kulturer.
Nåja, ut i samhället med dem, tycker jag - mindre bidrag och mer arbete, det är enda sättet att successivt späda ut den nedärvda essensen av kvinnohat.
Dessutom skulle en arbetsplatspraktik kunna innebära att de får möta människor i verkligheten, kanske t o m träffa en kvinna - och upptäcka att hon inte är farlig.
Hahaha! Nej. Jag tror nog att det mer speglar vederbörandes syn på förhållandet mellan kvinnor och män som hen försöker pinna på andra.
Så, *poff* och tycker no doubt att det är lika obegripligt med "åsiktscensuren" som alltid
Men vill man verkligen ha människor på arbetsplatser som vanemässigt uttalar sig om sina medarbetares som "bitch", "läderfitta" och det mer könsneutrala "idiot"? Behöver de inte av/omprogrammeras före de släpps ut bland folk?