Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
FDFMGA skrev 2018-07-02 22:51:55 följande:
Om det bara handlade om någon Heberlein eller någon Bali men det finns många regionalt/lokalt inflytelserika moderater som anser att M bör samarbeta med SD.Det kan inte vara lätt att leda skvadern M, alltså ett liberalkonservativt parti, när fundamentala delar av de politiska striderna handlar om antingen liberalism eller också konservatism, inte både och.
MUF:s ordförande skrev en intressant debattartikel idag, där han kräver besked av C och L.
Det tycker jag att han har rätt att göra, att de borde lämna besked hur de ställer sig till en moderatregering som är gisslantagen av SD, och detta borde de ge besked om före valet så att liberala väljare kan ta ställning till vilket/vilka regeringsalternativ C och L kan tänka sig.
En alliansregering är ju inte politiskt möjlig.
www.di.se/nyheter/muf-kristersson-maste-forbereda-egen-m-regering/
Varför skulle inte en alliansregering med stöd av S vara möjlig precis som en röd-grön regering med stöd av alliansen är vad vi har haft i snart 4 år? DÖ med eller utan DÖ?
Jag tror det är ett rödgrönt önsketänkande att alliansen inte är möjlig. Tänk bara på de enorma skillnader inom demokraterna respektve republikanerna, så nog går det att husera många och spretiga viljor under ett tak. Jag föredrar dock block framför ett tvåpartisystem för att det går att förhandla och pussla mer.