Flash Gordon skrev 2017-03-17 17:45:42 följande:
Sossarnas våta dröm.
Splittra borgerligheten för att kunna spela ut de andra partierna mot varandra och kunna behålla makten för evigt.
Jag tror inte att det enbart är så enkelt heller. Jag minns väl, trots att jag inte var stor nog att kunna rösta själv, när det var dags att rösta om medlemskap till EU, om Euron.
Jag växte upp i Moderaternas våta dröm, i Täby, Näsbypark.
Den platsen jag fick möjlighet att växa upp i, återspeglar inte mina värderingar, just av den anledningen att om mina föräldrar hade haft samma begränsningar som jag plötsligt hade när jag väl blev vuxen, så hade jag aldrig fått möjlighet att växa upp just där jag växte upp heller.
Jag menar helt enkelt att det krävs en viss inkomst och vissa förutsättningar för att ens ha chansen att etablera sig i Näsbypark idag... Jag personligen är inte intresserad av att ta ett 5 miljoners-lån för att bo i en 2:a med mina 3 barn + fru, när det enbart kostade mina föräldrar 3000 :- i månaden.
Det finns mer eller mindre enbart ett bostadsområde kvar och som fortfarande består av hyresrätter (men många ihärdiga försök har gjorts för att omförvandla dessa till bostadsrätter = 4 miljoner / lägenhet i snitt)
Man kan kalla det vad man vill, men inget samhälle/område mår bra av enbart en viss typ av människor, av den enkla anledningen att det är inte så verkligheten ser ut eller kommer att se ut någonsin