Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Jag tror många moderater undrar vad Batra och de i partitoppen hon nu valt att följa, eg håller på med.
Om det är M-politk hon tänker driva, eller om det bara är makten hon är ute efter.
Själv tycker jag det just nu ser mer ut som att makten är viktigare än poitiken, och tycker inte M:s följare samma som den väg Batra nu är inne på, då lär det snart synas i oppinionsiffrorna.
F.ö tycker jag det är synd att sakfrågor och verklig politik ställs åt sidan, för det är den vi väljare ska rösta på, och inte ett visst parti.
Och de senaste årtiondena så har vi sett att väljare inte längre är värst partitrogna, utan byter parti om dom hittar en eller några sakfrågor som berör dom.
Riktigt tydligt blev det under tiden som flykingströmmen var som mest aktuell.
Med tanke på det, så kan det mycket väl bli det parti som för verkliga politiska sakfrågor och som undviker maktspel, som kommer att bli vinnare.
Och i nutid är det problemen med personalbrist i skola, vård och Polis som är det väljarna vill ha svar på.
Och då duger det inte längre att bara peka på att problemen finns, det har alla hört till leda, det är svar väljarna vill få.
Så det parti som kan lägga fram "rätt" förslag kommer absolut att dra väljare till sig, och de menar jag inte de icke- svar som mer pengar och fler anställda utgör.
Utan exakt hur mer pengar konkret leder till fler anställda på kort tid, och var personal finns som går att anställa, och hur dom ska fås att ta anställning.