• UndrandeSökare

Låga AMH-värden, hur går jag vidare nu?!

Hej ! Verkligen tråkigt att höra att du blev så dåligt bemött. Man ska inte behöva få tråkiga besked via mail. Som fertilitetspatient måste man vara om sig och kring sig i Sverige. Ring och få en utskrift av dina provsvar på papper från MammaMia och få det hemskickat.Det ska du sen visa upp för nästa läkare. Du har rätt att få ut en kopia av din journal och ja, ring och boka tid hos en fertilitetsavdelning redan nu. Ibland kan det vara kö till utredning.

Om du har problem med dina sköldkörtelvärden kan du behöva få Levaxintabletter utskriva. Kontakta din vårdcentral och se till att du får ta dessa 3 blodprov: Tsh, T3 och T4. Sen kan läkaren på vårdcentralen skriva ut Levaxin om det behövs.

Hoppas det går bra.

• UndrandeSökare

Mamma DA- Tsh ska helst ligga runt 1.0 i fertilitetssyfte. Om du vill sänka det så försök få en gyn att skriva ut Levaxin åt dig.

• UndrandeSökare

Blodprover kan du tex beställa på Werlabs.se vet jag.. Finns det något annat ställe man kan beställa blodprover från också? Om jag var du så skulle jag rätta mig efter vad AvaRiga tycker ang tsh istället för vad gyn säger. Vilken nivå vill AvaRiga att ditt tsh ska ligga på?

Svar på tråden Låga AMH-värden, hur går jag vidare nu?!