• LinaJ87

Följas åt i väntan på bim?

BIM den 12:e. Tiden går sinnessjukt långsamt.

• LinaJ87

Cniss90 - Bara första riktiga försöket, första barnet. Dock har både jag och sambon drömt om barn i minst ett halvår. Valt att vänta tills bättre omständigheter med jobb och utbildning, men nu har vi kommit fram till att vi kör. Det där rätta tillfället kommer ändå aldrig.

Håller tummarna för oss alla som hoppas på plus denna månaden. <3

• LinaJ87
    Cniss90 skrev 2017-01-31 12:42:55 följande:

Vi har också väntat på det rätta tillfället. Men inser att det aldrig kommer komma ett sådant för oss. Så bara att bestämma sig å köra på ????????

Klart vi hoppas på ett plus.

Hur gamla är ni?

Vi är 29 och 27. Fyller 30 om ett par månader och får motvilligt medge att klockan börjar ringa. Hur gamla är ni? Första barnet?
  • LinaJ87
    Cniss90 skrev 2017-01-31 13:44:22 följande:

Ja man blir tokig på den där väntan , hahaha.

Vi har regelbundet sex. 5-6 gånger efter mensens sista dag gram till beräknad ägglossning. Men ännu inte lyckats tyvärr.

Hur går det för er?Min man blir 28 och jag ska fylla 27. Det är ju det där med klockan. Börja känna lite samma sak fast vi inte bör oroa oss så gör man det naturligt på något vis.

Det är första barnet för oss.

Känns inte som man kan göra mer än vad man gör. Äta nyttigt, träna, ha sex och leva livet ,hahah

30 är iofs ingen ålder. Har dock ett jobb på en IVF-klinik i bagaget och sett hur svårt det kan vara. Antar att jag oroar mig mer än vad som är rimligt.

Precis! Man kan inte göra mer än att leva! :)
  • LinaJ87
    Mijjan skrev 2017-01-31 19:39:06 följande:

Jag hoppas inte få mens ungefär då ;) Fick tyvärr missfall för två veckor sedan. Ett efterlängtat plus blev kortvarigt men borde haft ägglossning i helgen så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen igen <3

Håller tummarna! <3
  • LinaJ87
    Puffmajs skrev 2017-02-01 21:24:56 följande:

Hur mår ni tjejer? Här är en som inte orkar vänta typ elva dagar till ???? har eran temp stigit?

Molvärk och hugg i tjejmagen, men inget annat. Rätt säker på att jag bara inbillar mig och letar tecken. Längtar efter att kunna testa!!! (Bara ÄL+3 idag)
  • LinaJ87

Beställde ett test från Abblo Pharma som mäter hCG redan från 5 mlU. BIM den 12e. Tänkte testa nu på onsdag (den 8e). Kan man verkligen lita på ett test som mäter så lågt? (Visste inte om att det mätte så lågt när jag beställde.)

• LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 17:40:43 följande:

Hej! Jag hade 2 positiva test i fredags. Men har bim den 10/2.

Känner lite lika dant. Kan man lita på ett sånt tidigt positivt.

Jag hade clearblue early på båda testen.

Spännande & hoppas på att du får ett pluss.

Tack! <3 Kan inte tänka på mycket annat just nu...

Hört en del om spök med CV, men inget om dessa och därav frågan. Återstår att se antar jag! :)

Håller tummarna för dig! Nytt test snart igen? :)
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 18:10:18 följande:

Här är en bild från ena testet. Båda såg likadana ut.

jag ska testa en gg till, men vet inte när jag ska våga.

När ska du våga ta ditt första?

Åh, grattis! Håller tummarna för att nästa test är minst lika fint!

Tänkte testa på onsdag. Så sjukt nervös! Och otålig!
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?