• Tisse85

Följas åt i väntan på bim?

Jag bm den 10/2 men kunde inte hålla mig så redan i fredags fick jag ett plus på 2 tester.

Använde clearblue early, ett nytt test som man kan använda 6 dagar innan mens.

• Tisse85
    Booties skrev 2017-02-06 16:35:59 följande:

Roligt! Förstår att du inte kunde hålla dig :) Har du gjort något mer test sen i fredags? :)

Nae det har jag inte.

Tänkte vänta till ny på fredag när mensen är beräknad.

Kan 2 gravtest vissa positivt & vara fel? Urs hatar o vara så jävla nyfiken o nervös.
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 16:57:37 följande:

Beställde ett test från Abblo Pharma som mäter hCG redan från 5 mlU. BIM den 12e. Tänkte testa nu på onsdag (den 8e). Kan man verkligen lita på ett test som mäter så lågt? (Visste inte om att det mätte så lågt när jag beställde.)

Hej! Jag hade 2 positiva test i fredags. Men har bim den 10/2.

Känner lite lika dant. Kan man lita på ett sånt tidigt positivt.

Jag hade clearblue early på båda testen.

Spännande & hoppas på att du får ett pluss.
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 17:51:48 följande:

Tack! <3 Kan inte tänka på mycket annat just nu...

Hört en del om spök med CV, men inget om dessa och därav frågan. Återstår att se antar jag! :)

Håller tummarna för dig! Nytt test snart igen? :)

Här är en bild från ena testet. Båda såg likadana ut.

jag ska testa en gg till, men vet inte när jag ska våga.

När ska du våga ta ditt första?
  • Tisse85

Jag bm den 10/2 men kunde inte hålla mig så redan i fredags fick jag ett plus på 2 tester.

Använde clearblue early, ett nytt test som man kan använda 6 dagar innan mens.

LinaJ87 skrev 2017-02-06 18:17:52 följande:

Åh, grattis! Håller tummarna för att nästa test är minst lika fint!

Tänkte testa på onsdag. Så sjukt nervös! Och otålig!

Jag har en dotter som är 8år, jag gjorde bara ett gravtest när jag väntade henne.

Hur många ska man behöva göra för att man ska lita på svaret? Känns som att jag skulle kunna kissa på apotekets alla tester dom har inne.

Oo det är ju snart onsdag :D hoppas verkligen på ett starkt pluss!! Då borde vi ha bf nästan samtidigt.

Har du några symtom?
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 18:44:12 följande:

Har lite värk och stickningar i tjejmagen. Någon sur uppstötning och lätt illamående. Tror mest jag leta symtom. Första barnet och första försöket så har noll referenser.

Haha!!! Tror inte man behöver ta alla testerna. Även om jag också gärna gjort det om det betytt att Knoddas flyttat in i min mage.

Håller absolut tummarna för oss båda. Hade varit så kul med bf nästan samtidigt :)

Åå va spännande med första barnet.

jag typ letade efter symptom oxå :) nästan så man tvingade sig själv att kanske ha lite ont i magen eller måste lite illa. Men tror det är jätte vanligt att man gör det.

Får man fråga vart du bor?
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 20:15:54 följande:

Superspännande! Och fruktansskräckligt på samma gång. Och det bästa är att min sambo är minst lika förväntansfull. Han längtar efter att få skämma bort mig. Ännu mer.

Bor nere i Skåne. Vart bor du?

Jag bor i linköping. Missade symptom uppdateringen.

jag hade världens värsta ägglossnings smärta som kom onsdagen den 2/10. Jag låg mest i sängen o hade så jävla ont o fick sån smärta i brösten. Men dom sista ägglossningarna har varit så för mig o sen håller det i sig till efter mens. Så tänkte inte mera på det.

Mitt första tecken som jag reagerade på var att jag åt världens minsta choklad bit onsdagen efter. O fick världens finne i pannan o några små runt näsan. Jag har aldrig i livet haft finnar och sen från ingenstans kom det blåsor i munnen.

Så kunde inte låta bli o testa mig. Hittade då den clearblue early testen som visar redan 6 dagar innan bm.

Idag är jag i v4 och dom enda symtomen jag har är ju smärta i brösten, lite små smärtor i tjejmagen och ingen matlust alls. Jag vill helst inte äta något alls förens på kvällen. Då äter jag allt :) o så sover jag till efter lunch.
  • Tisse85
    Milou3 skrev 2017-02-06 20:17:49 följande:

Inget jättesvagt test direkt. Syns ju rätt tydligt! Hur många dagar innan bim testade du?

Grattis förresten!!

Tack :D men går i tankarna om jag måste göra ett test till, eller om man kan lita på dom 2 svaren.

Min mens är beräknad till fredag 10/2

& testade 2 test fredagen innan. Så en vecka innan.

Världens sämsta tålamod har jag och så hittade jag ju de där tester som man kunde testa -6 dagar innan bm.

När har du bm?
  • Tisse85
    Callisia skrev 2017-02-06 20:27:16 följande:

Hej!

Guuuud va kul att du fått positivt på två tester, flera dagar innan dessutom. Det bara KAN väl inte vara annat än plus då!? :) Jag har BIM den 10 men jag klarar knappt vänta längre! Har köpt CB test, vanliga med plus och minus. Testade det för tre år sedan då jag blev gravid med första barnet.

Jag har lite symptom av molvärk då och då men kan lika gärna vara vanlig värk mellan ÄL och BIM. Var du haft några tidiga symptom??

Hej :D

jag hade världens värsta ägglossnings smärta som kom onsdagen den 2/10. Jag låg mest i sängen o hade så jävla ont o fick sån smärta i brösten. Men dom sista ägglossningarna har varit så för mig o sen håller det i sig till efter mens. Så tänkte inte mera på det.

Mitt första tecken som jag reagerade på var att jag åt världens minsta choklad bit onsdagen efter. O fick världens finne i pannan o några små runt näsan. Jag har aldrig i livet haft finnar och sen från ingenstans kom det blåsor i munnen.

Så kunde inte låta bli o testa mig. Hittade då den clearblue early testen som visar redan 6 dagar innan bm.

Idag är jag i v4 och dom enda symtomen jag har är ju smärta i brösten, lite små smärtor i tjejmagen och ingen matlust alls. Jag vill helst inte äta något alls förens på kvällen. Då äter jag allt :) o så sover jag till efter lunch.

Vi har samma dag på beräknas mens denna månad:)

Oo hoppas du får ett plus
  • Tisse85
    Milou3 skrev 2017-02-06 20:50:13 följande:

Vet du när du hade äl?

För testa så starkt 7 dagar innan bim tillhör nog ovanligheterna! Men underbart att slippa analysera ev spökstreck :) ditt var ju supertydligt!

Har bim 9 feb. Känner noll så redan beställt fler äl-rester inför kommande äl.

Ganska bra intuition och den säger "bättre lycka nästa gång, nu måste du fokusera på att få in fler frilansjobb" :) haha

Jag har aldrig gjort sån ägglossnings test utan jag får sån smärtor 14 dagar innan mens o det ligger i säg till mensen är slut. Magsmärta är inte så stark sista dagarna innan mens men har ömma bröst hela tiden.

Jag tror att jag hade ägglossning fredagen den 27/1.

Då min sambo jobbar som resermontör o var borta dagarna innan o kom hem på fredagen så borde det vara då

. Annars vet jag inte. Sista mensens första dag var 12 /1

Kan såna test visa fel, gillar inte känslan av osäkerhet.
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?